Een aantal weken geleden had ik het geluk om een Omega Speedmaster Silver Snoopy Award aan te schaffen. Op dat moment dacht ik, het is goed zo.
Maar na een aantal keren voorbij een Omega dealer te lopen en de nieuwe Speedmaster met witte wijzerplaat in de vitrine te zien liggen begon het toch te kriebelen. Maar ja, weer een Speedmaster? Met een zwarte Speedmaster en een Snoopy zou het dan niet eentonig worden?
Vorige week zaterdag in Den Haag even bij Schaap en Citroen binnen gelopen om te kijken of ze de witte band Speedmaster op voorraad hadden. Dit was het geval alleen helaas niet met de stalen band. Deze was wel op voorraad en kon gergeld worden. Nadat ik de versie met leren band om pols had zag je gelijk het verschil met de zwarte wijzerplaat. Een totaal ander horloge, frisser en sportiever. Op dat moment was ik verkocht en wilde ik de witte Speedmaster met stalen band. Na even stevig onderhandelen kwamen we tot een deal en kon ik hem afgelopen zaterdag ophalen (na wat omwegen vanwege een afgesloten A12 ).
Met nu drie Speedmaster in de collectie heb ik drie dezelfde horloges, maar toch net weer verschillend. Laat de zomer maar komen!
Zeker, dertien jaar geleden hebben mijn eerste Speedmaster gekocht. Na verloop van tijd heb ik deze cadeau gedaan aan mijn vader. Nu het virus weer goed te pakken.