NA: Omega Speedmaster

Tijdje geleden stond deze Speedmaster op marktplaats voor €150,-. Ik dacht niet dat het serieus iets zou gaan worden maar toch maar geboden.

Na een paar dagen afgesproken en het horloge opgehaald. Het klokje had 30 jaar timmeren op de bouw achter de kiezen.

Direct door naar de horlogemaker en vandaag was de 145022 - 69 klaar;

De wijzerplaat laat zich moeilijk vangen maar heeft een mooie bruine tint;

Kast niet laten polijsten, ik vind dat toch het mooiste;

Ik heb een aantal inlays geprobeerd maar netjes zwart was toch het mooiste. En met prijzen van meer dan 2k5 voor een DON is me dit voorlopig prima :wink:

Bedankt voor het kijken en alvast fijn weekend.

Gr. Roel

28 likes

Gefeliciteerd en leuk dag hij op het forum terecht is gekomen, prijzen liepen op enig moment flink op herinner ik mij, en ja geen bezel!

Wauw, dat is nog eens een geweldige vondst! Mooi opgeknapt ook, proficiat! Veel draagplezier!

Ik heb een bod gezien van 3500 en 5000. Maar die werden ingetrokken. Op zondagmiddag was het ding bijna voor €150,- verkocht aan een scholier die een werkstuk over de moonwatch had gemaakt. Maar die kreeg de poen niet bij elkaar, aldus de verkoper.

De verkoper had het 30 jaar geleden van zijn oom gekregen. Hij vond het niet echt mooi dus droeg hij het naar het werk. :slight_smile:

2 likes

Zo dan! Die heeft een verhaal :grinning: mooi man!

Mooi verhaal Roel :+1:t2:

Haha… Wow, wat een verhaal! Mooie vondst en mooi opgeknapt. Leuk!

Nu op zoek naar de originele doos :wink:

Hij had het wijzertje met plakband onder het achterdeksel geplakt :grimacing:
Gelukkig hebben we die kunnen redden.

Verkoper was echt een te gekke kerel. Toen ik vroeg wat de bedoeling was van die 150,- gaf hij aan dat hij eens lekker Chinees wilde eten :joy:
Hij vertelde echt geen idee te hebben van het merk Omega.

Gr. Roel

2 likes

Top vondst en topverhaal. :thumbsup:

Super mooi verhaal en pracht vondst! Jaloers, en gefeliciteerd!

Damn…jij hebt 'm gewoon gescoord! Verkoper woonde bij mij in de buurt en ik had 'm geappt met de vraag voor welk bedrag ik 'm kon komen ophalen. Was je me dus net voor, ouwe mazzelaar! :wink:

1 like

Goed gedaan, Roel, nu is het genieten :thumbsup:

Gaaf hoor Roel! Soms moet je een beetje mazzel hebben hè?

Fantastisch verhaal en een mooie vondst :thumbsup:

Wat een geweldig verhaal dit en was is het Horloge mooi geworden zeg.
Top actie. Zonde van de Chinees :joy:

Wat een tof verhaal, proficiat!
Ik wil het eigenlijk niet, maar ga nu toch dat gekke marktplaats maar eens in de gaten houden!

Toffe vondst zeg, veel plezier ervan!

Gaaf! Weer een een geluksmoment. Altijd mooi dat het nog kan.

Dit zijn de verhalen waar iedereen van smult, gefeliciteerd ermee!!

Mooi verhaal én mooie prijs. Die tweedehands prijs was waarschijnlijk voor '69/'70 nog een mooie prijs :wink:. Veel plezier ermee.