NA: Omega Verstelbare Clasp

Zo blij als een kind :slight_smile:

Ik werd helemaal gek van de origineel meegeleverde niet verstelbare Clasp van omega voor mijn Seamaster 300m dan weer te strak (seamaster logo in pols gestanst :joy:) en dan gleed hij me weer te veel heen en weer. Waarschijnlijk ook omdat het horloge een stuk zwaarder is dan wat ik altijd gewend was.

En toen was daar ineens de verstelbare omega clasp en ik kan hef jullie allemaal aanbevelen!

De verstelbare variant is wel iets langer als de standaard variant maar dat is ongeveer 0.5cm dus ik heb wel weer een halve schakel moeten toepassen om de verstelling zo minimaal mogelijk te houden.

10 likes

Nice. Zit er ook aan te denken. Hoe zit het met de dikte in vergelijking met de originele?

Kun je aanvullend ook vertellen hoe lastig dit te monteren is? :smiley:

Is dit een nieuw model? Hij lijkt wel kleiner dan de andere. Heb hem nooit gekocht omdat hij te lang was voor mijn pols. Gelukkig zit de niet verstelbare bij mij prima en heb ik niet zulke extreme wisselingen van formaat bij mijn pols…

Dat ga ik even voor je bekijken vanavond. Dat durf ik niet te zeggen

Montage stelt niks voor omdat het gelukkig een schroefbare band is. Dus het wisselen is een fluitje van een cent. Net zo makkelijk als een schakel wisselen eigenlijk :slight_smile:

De clasp opzich is iets langer als de originele ongeveer een Halve centimeter.

Vandaar dat ik een hele schakel eruit gehaald heb en hier een halve voor in de plek heb gedaan om dit
Op te vangen.

Ik zal ook hiervan vanavond wat foto’s posten voor jullie :smiley:

En wat koste deze eigenlijk?

De prijs die ik heb betaald is €160 maar dit is via via gegaan dus hang me er niet aan op. :wink:

Zoals gezegd nog wat foto’s qua afmetingen, en de nieuwe is toch ietsje dikker. :slight_smile:

5 likes

Bedankt voor de pics. Is toch niets voor mij. Hou het bij de kleine.

Is dit dan dezelfde van destijds? Die te lang was voor je pols?

Ja is dezelfde afmeting.

1 like

Wat heb je die oude snel bekrast :smile:

1 like

:joy::joy: zo heb ik hem overgenomen haha :+1:t3:

Denk dat er idd wel wat krasjes bij zijn gekomen intussen :wink: bijna onvermijdelijk :blush:

1 like