NA: Omega zakhorloge

Laatst was ik lekker bezig om de Lego-versie van de Endurance in elkaar te zetten. Je weet wel; het schip waarmee sir Ernest Shackleton vast kwam te zitten in het ijs vlakbij Antarctica.

Tijdens deze ontspannen handeling begon ik mij af te vragen wat voor soort horloge Sir Ernest Shackleton gedragen zou hebben. Gelukkig is daar Google (voor de boomers) of ChatGPT (voor de nieuwe generatie). Het verlossende antwoord was dan ook makkelijk te vinden: een George V Antarctic Expedition open face pocket watch. Het originele exemplaar is niet zo lang terug geveild voor ‘maar’ £2,600,00. Een bedrag wat ik er nog voor over zou hebben gehad.

Anyway; de zakhorloge-jeuk was geboren. Een mooi zakhorloge zou niet misstaan in de collectie. Op zoek dus. Na een berichtje te hebben geplaatst op HF kwam ik uiteindelijk in contact met @deheerdejong. Hij wilde zijn zakhorloge wel van de hand doen. De deal was snel gemaakt en hopla, hier is ie: een Omega zakhorloge uit begin jaren 50.

Vanzelfsprekend erg blij mee! Nu op zoek naar een mooie bijpassende horlogeketting. Tips zijn welkom!

19 likes

mooie aanwinst, maar ook gebruiken dan… :upside_down_face:

1 like

Absoluut! Vandaar ook de ketting :slight_smile:

1 like

Nu al spijt van!! Nee hoor, veel plezier met het zakhorloge

1 like

Gefeliciteerd mooie aanwinst!

1 like

Leuk man! Gave aanwinst

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Veel draagplezier met deze temperamentvolle verworvenheid.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi aanwinst. Hoeveel mensen

op HF zullen ook daadwerkelijk een zakhorloge dragen. Zelf draag ik regelmatig een uit mijn collectie.

2 likes

Heel gaaf! Mooi verhaal over Shackleton ook. 2600 pond voor de echte is eigenlijk geen geld, als je bedenkt waar die allemaal geweest is.

Een van mijn favoriete whisky’s is de Shackleton whisky. Deze is nagemaakt naar een krat whisky uit het ijs, achtergelaten door de Shackleton expeditie.

En…mijn whisky flessen zijn een goede port montre.

Shackleton - Schotse Blended Malt Whisky | Whiskydirect

3 likes

Wat mooi! Zakhorloges verzamelen: dat heeft ook wel wat.

1 like