NA: Omega

Na een aantal automaten had ik niet gedacht ooit nog een quartz horloge te kopen.
Mijn nieuwste aanwinst:
Omega Constellation megaquartz 196.0060 uit het jaar 1976

Het leek me altijd al leuk ook een vierkant horloge in de collectie te hebben en toen ik deze zag langskomen kon ik niet anders dan een bericht naar @jp3007 te sturen. Na meerdere leuke berichten tot een mooie ruildeal gekomen (nogmaals dank :smiley: :+1:) en sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van mijn eerste Omega.
De kast valt perfect voor mijn gevoel en het leukste is dat die een opknap beurt kan gebruiken (lijkt me zo tof dit oudje weer te laten blinken als een nieuwe).
Voor en na foto’s zullen te zijner tijd volgen :nerd_face:

Hierbij zou ik jullie advies goed kunnen gebruiken.
Wie adviseren jullie voor het borstelwerk? De originele Omega finish zo u ik graag zo goed mogelijk willen laten herstellen. (bij voorkeur in de buurt zuid-limburg)
En het glas lijkt mij aan vervanging toe :joy: zijn er tips voor aanschaf van glas en een Omega band en/of sluiting? Yep 21 mm :roll_eyes:
Als jullie advies voor mij hebben hoor ik dit heel graag.
Dank voor het lezen.

Groet Ben :beers:




21 likes

Mooi hoor, ben benieuw hoe hij gaat worden. Voor / Na.

1 like

Dank je, yes ik zal voor/na met een betere cam maken dat alle details goed zichtbaar zijn :+1:

1 like

Leuke aanwinst hoor! Ik ben niet zo van de quartz, maar momenteel wel erg gecharmeerd van de jaren 70 tv model/vierkante modellen. Erg leuk exemplaar, geniet ervan!

1 like

Glas een keer met poliwatch poetsen :wink:
Zeer leuk horloge en veel.omega.s uit de jaaren 70 zijn mooi en betaalbaar
Veel draag plezier

1 like

Zou ik niet doen, kast lekker laten zoals ie is (vintage!). Als het glaasje plexi is dan is het wel op te poetsen en anders vervangen. 21 mm banden zijn prima te vinden en anders door een forum bandenmaker eentje laten maken. Originele sluitingen zal wat lastig worden tenzij je de portemonnee wilt trekken.

1 like

Dank je

Dank je, de krassen in het glas zijn daar jammer genoeg toch iets te diep voor, blinkt nu wel weer na een beetje polishen :smiley: :+1: een nieuw glas zal die mooie dial beter laten poppen :wink:

Volgens mij is het mineraalglas, heb je tips waar die te bestellen zijn? Of beste gewoon bij horlogemaker navragen? Welke forum bandenmakers zijn er? Thanks

Volgens het Omega bestelsysteem hoort hier een plexiglas in.
Reken op een 75,- euro inclusief monteren.

Cheers,
Lowieke.

1 like

Hou het tegen je wang aan, voelt het koud dan is het glas, voelt het warm dan plexi (en dat is veel makkelijker te polijsten)

Je zou het bij een Omega reparateur kunnen navragen of misschien Wesselink en Vreeker? Die doen Omega’s bij mijn weten maar ik weet niet of ze aan originele onderdelen kunnen komen

1 like

Top, hartelijk dank :smiley: :+1:

1 like