NA Omege Geneve Automatic

Er was eens… Zo beginnen de meeste sprookjes!!
Zo ook voor mij. Vanmiddag op visite bij een goede vriendin en opeens vroeg ze mij: He Jos jij doet toch wat met horloges.
Eh ja dat klopt. Hoezo?
Zij: Ik heb nog een oud horloge van mijn vader liggen. Ik weet dat het misschien best nog wat waard is, maar je mag het hebben.
Ze overhandigde mij een horloge waar op de dial het merk Omega stond vermeld. Eerst denk je dat het een neppert is. Echter thuis aangekomen wat onderzoek gedaan en ik ben er steeds meer van overtuigd dat ik een Omege Geneve Automatic heb gekregen. Het loopt nog naar behoren.
Het horloge bevat een Omega 552 caliber en de binnenzijde van de kastdeksel is voorzien van wat gegraveerde notities.
Verder is het bandje van het merk Hirsch Reptile. Ik weet niet zeker of dit origineel bij het horloge werd geleverd?
Verder heb ik nog een vraag aan de HF !!leden. Op de lugs staan naast het goudkeurmerk ook nog andere afbeeldingen. Wat betekenen deze??


18 likes

Veel plezier van de aanwinst, hij ziet er nog goed uit!

Dat is niet origineel nee.

Dat het 14k goud is. Zo’n eekhoorntje is het zwitserse keurmerk

1 like

Gewoon echt inderdaad :slight_smile: Dat zijn mooie cadeautjes :smiley:

Bedankt.

Gefeliciteerd! Super leuk om zoiets cadeau te krijgen! Zo’n vriendin moet je koesteren!

1 like

Dat is een hele net met mooi kaliber en nog in prima staat!!
Je boft maar met zo’n vriendin, zou haar de volgende keer maar trakteren op een etentje!

Geniet van je aanwinst en mocht je het horloge willen dragen dan zal het niet verkeerd zijn om hem een service beurt te geven.

Hier nog een leuk filmpje van hetzelfde uurwerkje dat een beurtje krijgt.

3 likes

Mijn beste,

Leuk hoor, om zo’n vintage Omega van je vriendin te krijgen!!
Draag hem met verve!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Prachtig, genieten dan maar :stuck_out_tongue_winking_eye::+1::+1:

1 like

Ga ik zeker doen.:grin::ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, prachtig horloge. Ik heb precies dezelfde gehad, tot ik deze een keer per ongeluk weggegooid heb.

Dank je. Zonde dat je het klokje kwijt bent. :sleepy::weary:

Prachtige oude Omega: schoonheid door eenvoud. Mooi automatisch kaliber en massief goud.

Ik wens je heel veel plezier met deze fantastische aanwinst.

Dank je wel. Ik ben ook erg blij mee.

1 like

Mooie oudje. Ik heb ook een Genève, alleen handwinder. Prachtige horloges.

1 like

Net nog even opgezocht en hij komt uit 1968!
Wat is de diameter?

Bedankt voor de info! Diameter is 35 mm.

1 like

Echt een prachtig, ingetogen, horloge !

Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier ermee.

De eenvoud van dit klokje bevalt me in het bijzonder.

Dank je.