NA: onderweg naar Nederland

Kon het weer eens niet laten, je kent dat wel, een klok die al lang op de wensen-lijst staat en dan ineens onverwacht in super conditie voorbij komt.
Je bent druk doende fondsen vrij te maken voor een Zjienoo No-date en dan dit. Maar ja… toch maar toegeslagen en de koop aangegaan. Inmiddels onderweg en hopelijk voor het weekend binnen.

De Citizen BY0000-56L, oftewel de mooie blauwe uitvoering. [ Ja, ik val als een blok voor blauw ].

Daarnaast heeft deze versie de vierkante pushers en de ge-signeerde kroon. En vooral de mooie rooie accenten op de wijzerplaat.
En als je een klok moet hebben in je collectie die altijd de correcte tijd aangeeft dan is het deze wel, staat via radio signalen in directe verbinding met de atoom klok.

Credits voor de foto’s gaan naar de verkoper.

32 likes

Ah leuk een oude bekende…is een super klok :thumbsup: Van harte met deze NA.

Gebeurd veel op de dial! Mooie combi dat blauw met rode accenten. We zien de extra foto’s wel verschijnen dit weekend :wink:

Supermooi horloge hoor.
Sterkte met het wachten (aftellen) haha… :innocent:

Wouw, mooi, echt super staat ook zo te zien, veel plezier ermee

Erg mooi! Gave wijzerplaat en die signed crown😍

Mijn beste,

Aparte verschijning hoor!!
Proficiat dan ook met deze eigenzinnige verworvenheid.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik val meer op blond om eerlijk te zijn :joy: maar super klok wel (van uhrforum vermoed ik?)

Geniet van je NA :slight_smile:

Klopt! Op die van jouw was ik toen al verliefd toen die hier alweer een tijd terug voorbij kwam!
Je komt 'm niet zo vaak tegen, had 'm een paar weken genegeerd maar hij bleef me “achtervolgen”.
De prijs ging wat zakken, ik deed een bod en toen maar wachten. Uiteindelijk meldde de verkoper zich dat-ie het bod accepteerde. Geduld heeft zich hier geloond, deze keer. Ik verwacht 'm morgen of zaterdag binnen. Zal dan eigen foto’s maken en mijn eerste indrukken hier melden.

1 like

Heel gaaf! Veel plezier ermee :sunglasses:

Wauw! Vind hem echt prachtig… ben meteen gaan neuzen en oei… dat is impulsief waardig qua prijs…
Jeetje
Pffff, nee eerst een dresser.
OK, wauw en in het lijstje van de mooie horloges gezet, wie weet.

Vind hem serieus mooi!
Veel plezier ermee

1 like

Kijk net op de DHL site en ze zouden morgen, zaterdag dus, komen afleveren. Ben ik toevallig met mijn kleinzoon op sjouw. Dus wordt dit wachten tot na het weekend. BALEN!

Had een briefje onder de deurbel geplakt of ze de zending a.u.b. bij de buren wilde afgeven en de bezorger heeft dat keurig gedaan.
Heb 'm nu om de pols zitten, bevalt prima, is erg mooi.
Heeft een diameter van 45mm maar door de wat kortere lugs draagt hij heel prettig.
Die vierkante pushers met dat gestreepte reliëf is erg mooi, zeker met die gesigneerde kroon ertussen.
Het blauw van de wijzerplaat is een mooie “navy-blauw” dus zeker niet te aanwezig, de rooie accenten zorgen voor een speelse blik op de wijzerplaat die wel druk is maar op de een of andere manier niet chaotisch overkomt.

De band draagt heel prettig en heeft een fijne sluiting die ontgrendelt wordt middels een knijpmechanisme aan beide zijden van de sluiting. De band bestaat uit 5-links schakels met SEL aan de band aanzetten. Prettig is ook dat hij komt met 2x een 1/2 link schakel zodat hij goed af te stellen is, dat moet eigenlijk wel daar de sluiting verder geen verstel mogelijkheden heeft
Hoe alles werkt zal nog effe wat uitzoekwerk worden, gelukkig heb ik het boekje erbij.

Ik meen te weten dat er ook versies zijn met een saffier venster, maar dat heb ik enkel vernomen uit de VS, men kon daar dit model, via Citizen, laten upgraden naar een saffier. Maar in de mijne zit nog een standaard mineraal, wel gehard, zoals ze zeggen.

Voorlopig toch een blijvertje, heb er te lang naar gezocht.
Morgen, zondag, ga ik wat foto’s maken dus die hebben jullie nog tegoed.

1 like

Gave klok, ben benieuwd naar je foto’s! :+1:

Vandaag eigen foto’s gemaakt.

3 likes