Tussen mijn 12e en 15e heb ik meerdere keren op Schiphol staan kijken naar een hypermodern (in die tijd) horloge. Ik vond het geweldig.
Ik herinner me wel dat ik mijn vader nog de suggestie heb gedaan het te kopen. Mijn ouders spendeerden echter meer aan vakantie met het gezin dan aan horloges.
En dan sta je jaren later rond een paar memorabele punten in je leven met de wens een horloge te kopen als herinnering. Leuk budget uitgetrokken. Veel tips en adviezen gekregen.
En dan, een losse, terloopse, opmerking van een vriend en de gedachte: hell yeah, dat horloge wilde ik jarenlang hebben, maar het was onbereikbaar…
Nu blijkt het ruim binnen het budget te passen.
Vervolgens rondkijken en bij een particulier uitkomen die 'm voorzichtig heeft gedragen.
Wat specs:
Valjoux 7750-basis, maar dan met alle mogelijke upgrades vanuit IWC (o.a. gereguleerd in 5 posities)
1 chronograaf in titanium
gemaakt door IWC
ontwerp van Porsche Design
geĂŻntegreerde pushers voor de chrono, schroefkroon
Een prachtig en volstrekt tijdloos horloge . Is al relatief oud, maar kan in de moderne(re) tijd qua design nog met gemak meekomen. Maar ook het geupgrade Valjoux 7750 uurwerk is top. Proficiat ermee!
Dit is 's werelds eerste titanium chronograaf.
Dat was in die tijd ruimtevaart/F1 technologie.
Daarbij dan nog de verstopte drukkers en saffierglas, samen met een geĂŻntegreerde titanium band.
Vergeleken hiermee waren andere horloges destijds spul voor je opa Ook door het formaat.
Bedenk: deze was 42 mm in een tijd dat een DJ 34-36 mm was…
Dus yep… dat maakte indruk.
“Porsche” op de wijzerplaat was daarbij ook geen afknapper