NA: One of 1860

Ter ere van het 160-jarige jubileum van TAG Heuer werd in 2020 een tweetal Heuer Carrera’s uitgebracht; de Silver edition en de Montreal edition in een gelimiteerde oplage van respectievelijk 1860 en 1000 stuks. De Silver edition is een moderne interpretatie van de klassieke Heuer Carrera 2447S en sprak me meteen aan. Echter, 2020 was een tumultueus jaar (iets met een virus). Het horloge heb ik nooit ergens kunnen aanschouwen, de verkoop ging hoofdzakelijk online en al snel was 'ie uitverkocht. Zo gaan die dingen…

Vorige week zag ik een erg nette Silver edition voorbij komen op C24 en na twee uur intern beraad heb ik de trekker overgehaald. Maandag was het zover en het is precies wat ik ervan had gehoopt.

De wijzerplaat is simpel en symmetrisch, de running seconds op 6 uur vind ik perfect en de zilveren sunburst in combinatie met het bolle “glassbox” saffier is een spektakel om naar te kijken. Over de fauxtina wijzers en lume dots bij de indices had ik eerst mijn twijfels maar het past goed in het design; in het wit waren ze de leesbaarheid niet ten goede gekomen.

Met een diameter van 39mm is het voor mijn 16.5cm polsen een perfecte match. De hoogte van 14.28mm lijkt op papier veel, maar dat is inclusief caseback en het opgelegde saffierglas. Om de pols merk je er niets van. De aandrijving wordt verzorgd door het automatische Heuer 02 uurwerk met een gangreserve van 80 uur en column wheel chronograaf bediening. Door de unidirectionele opwindwinding zie èn hoor je de gegraveerde rotor driftig rond spinnen. Beetje zoals de Valjoux 7750.

Voor wie het tot hier heeft gered, bedankt voor het lezen. En dan nu de plaatjes. Ik zal later betere macrofoto’s maken en in het (TAG) Heuer-only topic zal deze voortaan ook voorbij gaan komen. Fijne dag!

176 likes

Gefeliciteerd! :heart_eyes:

1 like

Zeer geslaagde Tag Heuer! Proficiat

1 like

Schitterende aanwinst! Mooi fotowerk ook!

1 like

Prachtige TH. Heel veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige chrono!

1 like

Wauw, mooie aanwinst! Gefeliciteerd! :smiley:

1 like

Deze zijn zo goed. Formaat van de originele een beetje opgerokken en dan die aged lume. Prachtig!

1 like

Heel erg gaaf! Begin ze steeds meer te waarderen die klassiekers! :ok_hand:t2:

1 like

Schitterend ding! Van harte.

1 like

Schitterende Tag! Gefeliciteerd met je aanwinst en veel draagplezier.

1 like

Fantastisch, Tag die net als de 1964 reissue de Carrera weer eer aan doet

En nu een foto om de pols :wink:

2 likes

Nice! Heel mooi en net ding!

1 like

die ziet er gewoon fantastisch uit :star_struck:
draag hem met plezier

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd. Veel plezier ermee!

1 like

Heeeeel gaaf, schitterende aanwinst hoor.

Daar moeten we toch eens een goed biertje op drinken, ooit :+1:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je bijzondere aanwinst! Veel plezier en proficiat ! :ok_hand:

1 like

20 likes

Genieten !!! :+1: :+1:

1 like

Staat je goed! Gefeliciteerd.

1 like