Ik heb mijn nieuwe aanwinst nu precies een week om de pols en ik ben echt wel heel erg onder de indruk. Na 7 dagen dragen heeft hij slechts 10 seconden verloren. Hij draagt heerlijk, niet te groot, niet te zwaar (althans voor mij niet) en over de kwaliteit zijn al topics volgeschreven maar nu kan ik het aan den lijve ondervinden. Ik was altijd al een seikoboy, het was mijn eerste liefde. Daarom dat ik, toen ik de kans kreeg, niet twijfelde en meteen de knoop doorhakte. Dikke vette shout-out naar @Eves trouwens die voor mij contact heeft gelegd met de verkoper en dus dit alles voor mij mogelijk heeft gemaakt. Thanks man! Hoop dat jij ook snel je graal bereikt.
Met gepaste trots presenteer ik u mijn NA, de Seiko Marinemaster sbdx001 en ik vind hem geweldig. Ik hoop alleen maar dat zijn broertjes/neefjes niet al te jaloers gaan zijn omdat ze wat minder vaak uitgelaten zullen worden.
Voor mijn gevoel heb ik nu de ultieme seiko gevonden. Al vind ik de sumo en de shogun ook geweldig, er is toch wel wat overlap, ik weet dan ook nog niet of ze allemaal mogen blijven of dat ik eens iets anders ga proberen (een Oris bijvoorbeeld ). Daar moet ik eens over gaan nadenken.
Je moet een beetje geluk hebben met de goedkopere uurwerkjes van seiko, ik heb echter niets te klagen en het uurwerk in de marinemaster is wel top! Net onder de grand seiko’s.
Mooie aanwist en leuke collectie Seiko’s … en … kan je wel volgen (mbt die ‘one to rule them all’)
Heb zelf ooit meer dan 100 Seiko’s gehad (waarvan ook de SBDX001 en zijn opvolger de SBDX017) … maar nu geen enkele meer. Wil echter wel 1 Seiko in mijn huidige collectie … maar twijfel nog steeds over welke die ‘ene’ dan moet worden …