Na onverwacht mazzeltje toch nog NA. Seiko

prachtklok,gefeliciteerd!!!

Mooie klok. :+1:
Iets te groot aan de pols naar mijn smaak.

Grt.

Nice!! Ik vind het kunnen hoor. Niet te groot

Mij lijkt het wat aan de grote kant.
Jij bepaalt zelf of je het vind passen.
Een duiker mag altijd wat groter uitvallen dan een dresswatch. Andersom, een echte dresswatch kan echt niet in deze verhoudingen. Vind ik.

Jij vond het een goede match, dus je hebt het gekocht. Dus gefeliciteerd!

Wat TagEd zegt is iets om aan te denken. Het artikel waar hij aan refereert ken ik zo niet, ik heb zelf van een andere
WUS – oudgediende een draad opgeslagen, met mooie voorbeeld foto’s. Lees het, en maak aan de hand
van de voorbeelden foto’s van een grotere afstand (met een hulpje of met een spiegel). Dan kun je de
aanschaf extra goed verantwoorden aan jezelf :slight_smile:
de draad:
http://forums.watchuseek.com/f71/wrist-shots-can-misleading-1039113.html
en laat de foto’s hier maar zien

Bedankt voor deze link, goed onderbouwd artikel. Ik zat me net af te vragen naar aanleiding van de post van @TagEd of de afstand een rol kon spelen & begon ervan overtuigd te raken dat dit zo kon zijn :smiley:.

Gefeliciteerd met deze topper. Of hij te groot is kun je vanaf zo’n wristshot foto nooit echt zeggen. Hij lijkt vrij groot, maar dat wordt extra benadrukt door het groothoekeffect van de cameralens. Hoe dichterbij, hoe groter de vertekening. Gewoon lekker dragen!

Mooie aanwinst!!!

Ga jij eens gauw die perlon van je Explorer halen;-)

Die zet er nauwelijks 2 minuten om :wink:

1 like

Proficiat! Wat de 1groot vindt, vindt de ander ok. Belangrijkst is dat jij het goed vind.

Dit inderdaad. Onze smartphone camera’s hebben een kleine brandpuntsafstand (ongeveer 30mm vergeleken met een full frame camera). Dat is redelijk groothoek, en groothoek lenzen zorgen voor een perspectief vervorming die elementen in het midden ‘overdrijft’. Daarom hebben mensen, wanneer je een portret foto maakt met een telefoon, ook een onrealistisch grote neus. En lijkt je sumo nog groter dan 'ie al is.

1 like

Ik ben het daar helemaal mee eens! :relaxed: En niet alleen vintage horloges.