NA: Ook een beetje bicolor-curious?

Leuk model. Caliber 1109 schat ik zo in? Two tone is natuurlijk helemaal top. Mooi ook dat wat van goud is ook massief is zoals het hoort natuurlijk. Er zijn ook merken die dat niet doen zoals Tudor bijvoorbeeld. Zal te maken hebben met de prijs natuurlijk.

1 like

2 likes

Ik denk dat ik nog wel even in die fase blijf hangen. Ik moet zelfs gold only nog gaan waarderen. Ik heb een vintage horloge dat gold plated is, misschien dat die me ooit nog op weg helpt. :grimacing:

2 likes

Mooie aanwinst! Geniet er van en van harte met deze TT.
Ik had ook even een periode waarin ik vond dat het niet kon maar het mag weer :slight_smile:Ik heb nog een Tisoot Ballade in TT liggen met fluted bezel van 36mm. Is van eind jaren 90 dus die kan weer om binnenkort.

2 likes

Veel plezier met je mooie Omega aanwinst!

2 likes

Leuk verhaal en gefeliciteerd met deze aanwinst! Een beetje goud is niet lelijk!:sunglasses: Zit er zelf ook alweer een tijdje naar te kijken. Begon voor mij weer met de SNZH en de Turtle met gouden accenten. Geniet ervan!

2 likes

Ik dacht dat er een 1111 (ook een ETA 2892-2) in zat. Ik meen dat dat de chronometer versie van de 1109 was. Hij loopt na 25 jaar nog (nét) binnen COSC specs :sunglasses:

[EDIT] 1111 is blijkbaar ook mooier gedecoreerd:

1109:

image

1111:

image

1 like

De 1109 kan ook een chronometer. Mijn eerste echte horloge was een seamaster 120 met caliber 1109. Daar stond wel degelijk chronometer op de wijzerplaat. Liep overigens niet heel nauwkeurig vond ik. Wel altijd spijt gehad dat ik die heb weggedaan.

1 like

Er is nog hoop voor dit exemplaar dus :innocent:

5 likes

Ik vind 'm leuk :+1:
Geniet van de Omega!

1 like

Dat omega het kan, mooie klokken maken waar goud en staal/titaan gecombineerd worden, stond voor mij al heel lang vast.

Ik heb jaren aan een stuk de titaan/goud seamaster Polaris gedragen.
Al jaren géén populair model meer trouwens.
Maar wát een impact had die klok op mij.
Het begon met die opvallende chique advertentie.

Het byzondere van de klok was ook de wijze waarop het goud in de titaan gefraisde kast zijn plek vond.
Titaan was in die tijdmoeilijk te verspanen/bewerken.
Omega slaagde erin om een onfatsoenlijk mooie kast te maken waar het goud naadloos zijn plek vond.

Ik zou hem nu niet meer kopen. :expressionless:

Maar toch,… er lijkt een kentering te komen

6 likes

Ik heb geen probleem met bi-color, integendeel, op Breitlings vind ik het prachtig

6 likes

Prachtig! Altijd mooi geweest: bi color in luxe horloges en zal altijd mooi blijven. :sunglasses::ok_hand:

2 likes

Bedankt voor alle leuke reacties! Een stukje vergelijkend warenonderzoek:

7 likes

Je lijkt Grover wel :rofl:
IMG_3553

1 like

Rechts zou ik kiezen.
Om dus toch nog serieus af te sluiten

1 like

X-post; was ook wat bicolor-curious én heb er aan toegegeven!

7 likes

Die strap Bor… je laat mijn ogen bloeden. Ik las net dat je een two tone jubilee te goud vindt maarreuhh… zet er alsjeblieft een two tone jubilee op :smile:

Voor de rest is die erg gaaf!

3 likes

Haha! Is tijdelijk hoor! Ik ga eerst op zoek naar een mooie leren band.

1 like

Ik draag deze nog dagelijks. Zit heerlijk en prachtig vormgegeven.!:+1:

1 like