NA: Ook een beetje bicolor-curious?

Geboren in de eighties, jong in de nineties. Welke horlogetrend heb ik dus met de paplepel ingegoten gekregen? Juist: bicolor. Verlekkerd keek ik in de winkelruit naar ‘two tone’ Breitlings die ik niet eens bijna kon betalen. Daarom spaarde ik de catalogi en kocht ik maar een Citizen.

De bicolor trend was echter niet het eeuwige leven beschoren en ook mijn smaak veranderde. Maar trends zijn cyclisch en alles wat ooit was, komt weer om. Zo ook two tone horloges: sinds een jaar of twee zijn ze weer helemaal terug.

En alsof om te benadrukken hoe modegevoelig ik ben, merkte ik dat ook ik weer een beetje bicolor-curious werd. Waar ik ze de laatste jaren vooral ‘cheap’, ‘sleazy’ en ‘bling bling’ vond, bekeek ik ze nu ineens als ‘nostalgisch’ en ‘retro’ - een vleugje Miami Vice als het ware.

Maar Rolex of zelfs Tudor zitten er budget-technisch even niet in na een (voor mij) grote aanschaf begin dit jaar en een recente verhuizing. Na Baselworld had ik bijvoorbeeld wel de nieuwe Fifty Eight aan mijn ‘wish list’ toegevoegd, maar was er verder niet zo mee bezig.

Totdat ik op marktplaats deze tegenkwam.

De Seamaster 200 ‘Pre-Bond’ is nou niet onmiddellijk het meest populaire Omega horloge ooit. Ontworpen eind jaren '80 en in de winkel tot medio jaren '90 ademt het echt de stijl (…of volgens sommigen: gebrek daaraan ;-)) van die tijd met z’n geïntegreerde band, glooiende vormen en kleine diameter. En dan ook nog in staal-goud, verzuchten jullie natuurlijk. Maar ik werd op slag verliefd.

Dit exemplaar had alles wat ik zocht: het is de véél zeldzamere automatische versie - een chronometer zelfs. Bijna in nieuwstaat, en full set. En dan bedoel ik ook écht full set: doos, omdoos, papieren, handeleiding, alle schakels, chronometer certificaat - zelfs de hangtag zit er nog bij. En ik durf eigenlijk niet te vertellen wat ik ervoor betaald heb uit angst dat jullie me aangeven voor oplichting :wink:

Misschien sta ik hierin alleen, maar ik vind hem in vergelijking met de reguliere pre-bond mooier. De bezel - die overigens solide 18k goud is en niet verguld - doet hem wat vrolijker en minder streng ogen, zeker in het zonnetje. En ook de wijzers, wijzerplaattekst en de randjes om de uurmarkeringen zijn goudkleurig, waar ze bij de reguliere versie zilver zijn. Voor mij klopt het plaatje helemaal.

Ineens heb ik ook helemaal geen behoefte meer aan de nieuwe Tudor Fifty Eight, en ook m’n SNZH57 zal binnenkort in de blauwe hoek verschijnen. Mijn bicolor-curiosity is voorlopig even verzadigd :yum:

55 likes

Ik vind bicolor-curious een beetje vies klinken, geen idee waarom :smile:

Je Omega is gaaf en yes. Ik zit zelf dagelijks naar deze te kijken:

Ik zit nu op het punt dat ik me aan het afvragen ben waarom ik geen two-tone Datejust koop. Is het omdat ik denk dat het minder draagbaar is of is het omdat iedereen zegt dat het minder draagbaar is? :thinking: First world struggles :upside_down_face:

Geniet van je Omega!

11 likes

Weet je? Ik vind hem ook gaaf!
Gefeliciteerd met je aanwinst.

2 likes

:face_with_raised_eyebrow:

Jij bent één van die personen die mij in mijn oor fluistert dat two tone voor mensen is die niet kunnen beslissen :smile:

Doe dan staal of goud

1 like

True. Toch vind ik het hier anders. Band is namelijk niet TT, dat is een pre.

2 likes

Whahaha goed verhaal…ik vind m top :+1:
Niet helemaal mijn smaak maar vooral veel dragen om te laten zien. Gouwe ouwe bak .
Ook nog nooit gezien btw.

2 likes

Er is inderdaad ook een versie met vergulde center links. Stiekem had ik dat wel leuk gevonden, maar deze versie is wel draagbaarder (…zeker omdat je de band niet gemakkelijk kan swappen voor leer).

2 likes

Mijn beste,

Leuk zo’n “gouwe ouwe”!!
Ik wens je er een blinkende tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Dat was stiekem ook wel een beetje de bedoeling :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat betreft de two tone DJ: gewoon lekker doen! Zou wel eerder voor de blauwe of zwarte plaat gaan: ik vind de gouden plaat i.c.m. de TT bracelet misschien net een beetje té.

1 like

Ik blijf nog even lekker twijfelen :sunglasses: :+1:

Maar je hebt gelijk, met zo’n champagne plaat wordt het wel erg flashy.

1 like

Echt een bijzonder fraai exemplaar :+1:t3:

1 like

Hele mooie, ik ben ooit weer eens te ver gegaan met dat two tone gebeuren…

7 likes

Mooie vondst! Van een liefhebber geweest aangezien deze full set is?

1 like

Die indruk had ik wel, maar ben niet zeker. De advertentie bevatte vrij veel accurate info over het horloge, maar daar kom je met 10 minuten Googlen ook wel achter.

Het was mijn meest ‘riskante’ marktplaatstransactie: zonder telefonisch contact na 3 berichten geld overgemaakt en gehoopt op het beste. Normaliter ben ik voorzichtiger en doe ik liever face to gave transacties, maar ik had het gevoel dat het wel goed zag.

Het account bestond al 10 jaar, rekeningnummer was geverifieerd enzo. Duidelijk geen handelaar (hij had geen andere horloges maar wel een tweetal Canon L lensen enzo te koop staan).

2 likes

Zoies als dit haal ik dan toch het liefste op. Gelukkig was alles dus in orde :+1:

1 like

Mooi! Leuk verhaal en gaaf eigen stijl horloge! :+1:t2:

1 like

Briljante aanschaf en omdat ook ik een kind van de eighties ben, kan ik je smaak waarderen. Ik snap je ook😂
Heel veel draagplezier gewenst!

2 likes

Ik vind m helemaal top :smiley::+1:
Zelf ook nog dagelijks blij met mijn Tudor S&G dus ik begrijp je volledig. Deze nader bekeken te hebben vind ik hem zeker geslaagd …
Proficiat met je NA en tnx voor het delen :+1:

1 like

De band snap ik niet. Maar dat snap iK bij bijna de gehele 80/90 horloges niet.

Het horloge zelf, WAUW.

Ik zelf probeer er niet teveel aan toe te geven, maar ow ow dat BI color is toch geweldig mooi!

2 likes