In mijn zoektocht naar een daily beater, en vele horloges voorbij laten komen de keuze laten vallen op de SKX007 made in Japan versie! Dus toen @watchagain de zijne te koop aanbod moest ik wel toe happen!! Dus zie hier mijn eerste SKX007 (en ook mijn eerste Seiko:blush:) met Saffier, aluminium chapter ring, en presidential band.
De presidential band heb ik snel even verwisseld voor de rubberen band, maar deze rubberen is geen blijvertje denk ik. Van @anon50762135EV al een goede tip ontvangen voor een betere rubberen versie.
Veel plezier ervan Jacob, maar dat gaat lukken.
Trouwens snel gelukt om hem op rubber te zetten.
Ik vind ook dat er betere rubberbanden voorhanden zijn.
Maar vind hem op de Presidential top!
Dat gaat zeker lukken! Top klok! De horlogemaker woont in de buurt, en die wilde dat wel even voor me doen! Ik denk dat ik eerst weer terug ga op de presidential in afwachting op een nieuwe rubberen.
Gefeliciteerd met deze klassieker! Leuk om te zien dat de SKX007 in z’n nadagen nog even een populariteitspiekje beleeft. Was altijd al geliefd onder een breed publiek. Maar met het einde in zicht, willen toch veel mensen er nog even een in de horlogekist, of liever nog, gewoon lekker vaak om de pols, natuurlijk!
Jij hebt er in ieder geval een! Veel plezier ermee!
Een banden tip:
Je kunt wellicht ook een Seiko flat-vent
rubber proberen.
Die zijn een stuk platter dan de wave.
Is minder makkelijk verkrijgbaar maar de
moeite waard.
Zie foto:
En natuurlijk even in heet water rondzetten en
blussen ( fixeren ) in koud water.