NA op de valreep van 2019

Nog niet zo heel lang op de forum. Heb mezelf inmiddels keurig netjes voorgesteld. Toch nog op de valreep van het jaar nog een nieuwe aanwinst. De Spinnaker Hass vintage diver.

Net eventjes om de pols gedaan en moet zeggen dat hij prettig draagt. Het “flapje” leer onder de gesp is toch wel prettig, moet ik zeggen. De band is nog enigszins stijf maar dat zal in de tijd wel veranderen. Leuk weetje, de leren band is waterafstotend behandeld en zou dus minder water op moeten nemen.

De wijzerplaat heeft een korrelige en enigszins matte structuur. Ik vind dit bijzonder geslaagd (een beetje a la Seiko snowflake) en draagt voor mij bij aan de vintage beleving.

De indices liggen behoorlijk hoog op de plaat, hierdoor staan de wijzers er ook wat verder vanaf. Dit geeft een bijzonder mooi effect.

En dan een foto om de pols. Natuurlijk ben ik er zeer mee in mijn sas. Over een tijdje, als het roze-bril effect is weggeëbd, zal ik een meer uitgebreide review doen.

39 likes

Een mooie aanwinst vlak voor het einde van het jaar :+1::+1::+1:

Veel draagplezier :+1:

Leuke klok.

Leuk ding! Zijn de indices opgelegd?

Staat in het 1e post; ‘De indices liggen behoorlijk hoog op de plaat, hierdoor staan de wijzers er ook wat verder vanaf. Dit geeft een bijzonder mooi effect’…

Dus lijkt me wel.

Leuke aanwinst, welke diameter heeft t horloge? Lijkt me een flinke, of je hebt kleine polsen :wink::+1:

Casediameter is 43mm , zit voor mij aardig op de sweetspot.

Mooi ding, veel draagplezier! :ok_hand:

Tof, veel plezier er mee! We zien de review tegemoet.

Is dat nou een GMT aanduiding daar links op de plaat?

Nee, is een 24h aanduiding.

De review zal ik inderdaad plaatsen als hij wat meer polstijd heeft gehad.

1 like

Dat ziet er :sunglasses: uit! Het merk kende ik ook nog niet… zometeen weer iets ome eens doel gericht iets op te zoeken! #demooiekantvanhetforum

Mooi! Die vraagt om een lumeshot! :sunglasses:

Je horloge doet me op een of andere manier wel een beetje denken aan eentje die ik op mijn visier heb:

De lumeshot neem ik in de review mee :+1:t2:

Ik kijk er naar uit!
Geniet van deze aanwinst!

Gefeliciteerd!!

Proficiat en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Mooie aanwinst. Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd, veel draagplezier!

Fijn horloge, moet zeggen dat ik dit de eerste mooie Spinnaker vind.
Mooie oranje elementen, wat afwijkende positie van de subdials, de grote indices, de “korrelige” plaat… :ok_hand:
Geniet ervan!

Leuke aanwinst!
Geniet er van!