Heerlijk, Tanoshii!!
M’n lijfspreuk😉.
Heerlijk, Tanoshii!!
M’n lijfspreuk😉.
Leuk om te lezen, gefeliciteerd!
Wat een mooi verslagje en prachtig horloge!
Inspirerend verhaal en meteen al een mooie eerste herinnering gekoppeld aan het horloge. Heel gaaf, geniet ervan!
Heerlijk verhaal en een fantastische aankoop!
Mooie ervaring zeg! Dank voor het delen.
Heerlijk verhaal mooi avontuur en ik krijg jeuk om mn volgend horloge op te gaan halen
Wat een prachtig verhaal en mooi horloge, gefeliciteerd.
In 2018 ben ik ook naar Kyoto geweest en als eerste de BIC store bezocht om een data Sim kaart te kopen en uiteraard de vele mooie horloges te bekijken Wel heel gek dat ze Grand Seiko verkopen terwijl het een electronica winkel is.
Ik heb uiteindelijk een Orient Star gekocht en geen Grand Seiko omdat ik dacht dat bij de terugkomst de douane streng zou zijn en alsnog voor een Grand Seiko Nederlandse prijzen zou betalen. Mijn spullen werden niet eens gecontroleerd en de bon van de Orient (vastgeniet in mijn paspoort) werd niet eens gelezen
Mooi verhaal. Dank voor het delen.
Onwijs dik! Leuk om te lezen
Gefeliciteerd met deze knaller uit het land van de rijzende zon!!!
En ook complimenten voor het schitterende verhaal.
Draag hem met volle trots!!
Als Japan nou zou grenzen aan ons land, zou ik er morgen op bezoek gaan. Maar wat een pokkeneind weg ligt dat land.
Leuk om te lezen Staat ook op mijn bucketlist Japan!
Je moet een beetje geluk hebben bij de douane. Als je eruit wordt gepikt mag je de portemonnee trekken
Pracht verhaal en horloge
Bedankt voor deze bijdrage en veel draagplezier!
Zodra ze je er uit pikken en ze scannen de koffer, zien ze hem in veel detail rond zweven.
De koffer van mijn vriendin ging er doorheen en ik mocht meekijken. Zij had een leuke solar quartz Seiko gekocht, maar het dingetje kostte daar slechts € 110 dus dat was geen enkel probleem.
Ook hier maar even opmerken. Sinds januari 2025 zijn de regels gewijzigd in Japan.
Voor tax free aankopen trokken ze in de winkel meteen die 9 a 10% van de prijs af. Nu moet je gewoon de “volle mep” afrekenen en dien je de belasting terug te vragen op het vliegveld.
Dat lijkt me redelijk onhandig, tijdrovend en beperkt de opties.
Goeie toevoeging! Dat wist ik nog niet. Nu is dat in veel landen gangbaar. En de Japanners kennende is dat ook geen grote opgave op het vliegveld. Wel idd even 30min extra voor uittrekken;)
Gaaf hoor! Veel plezier met je NA