Ik heb twee grote passies in het leven; namelijk reizen en horloges. Dat deze twee te combineren waren, was voor mij tot een paar jaar geleden nog niet zo bekend.
TLDR: Scrollen = foto’s kijken.
De start
Ik zocht al enkele maanden naar een high-end quartz horloge om mijn collectie met automaten wat te balanceren, en dan zeg je natuurlijk het 9F uurwerk van GS. Zodoende begon ik me langzaam in te lezen in het GS-only topic, ook hier en daar wat te passen bij de zaken in Amsterdam, en al voorzichtig te rekenen wat het zou moeten kosten.
Hier een gezocht topic geplaatst, en elke dag het blauw checken leverde nog niet het gewenste resultaat op. Daarbij; op Chrono zag ik dat ze in Japan (pre-owned) toch echt aanzienlijk voordeliger aangeboden werden en zo was het idee geboren; ik ga er gewoon een zelf ophalen!
Het plan
Die avond nog een vriend gebeld met wie ik vaker rare reisjes maak en gevraagd of hij zin had om begin november mee naar japan te gaan. Hij had wel interesse want zijn grote passies zijn reizen en eten.
En zo geschiede; ook diezelfde avond nog een ticket gevonden (voor €580 retour via Shanghai) en het plan om een weekje op horloge/eet-reis te gaan had al goed concrete vormen aangenomen. Hij zocht de restaurantjes uit, en ik de horlogezaken die ik wilde zien. Ik had hem daarbij gewaarschuwd dat het er vrij veel konden zijn…
Fast-forward naar vorige week:
Op naar Osaka! Vliegen met China Eastern is helemaal geen straf.
Op dag 1 gelijk oriënteren en zoveel mogelijk horlogezaken in gelopen. Deze hoef je overigens niet eens echt uit te zoeken want die zijn overal. De Bic Camera is een soort MediaMarkt on steroids en verkoopt ook alle seiko’s die je kunt bekenden, inclusief GS. Een SBGX261 (in NL €2.200) kost daar zo’n €1.700 met de huidige koers (in de GS boutiques overigens ook)
Af en toe een stop om lopende band sushi te nuttigen of een biertje te drinken en zo hou ik ook mijn maat tevreden.
En door naar Kyoto met de trein
Daar een kort bezoek gebracht aan Kuoe (zie Kuoe only topic hier)
En toen kwam dan toch het moment waar ik op hoopte; ik liep tegen een fantastisch pre-owned zaak aan en die had ook nog eens een SBGX261 liggen. Dit is een hele wazige foto’ maar het geeft aan wat het sfeertje in zo’n winkel is.
Na kort overleg met de zeer geïnformeerd verkoper was het eigenlijk een no-brainer. De staat was werkelijk zo goed als nieuw, kwam met alles wat je kunt bedenken, en de prijs was super sterk (€1.315 inclusief 10% tax free)
Ik ben direct naar het hotel gerend om even due diligence te doen en alles kwam goed uit de bus.
Bij terugkomst in de zaak was het horloge al gesized en lag alles netjes uitgestald op de toonbank. Done deal dus!
De prachtige GS ging direct om de pols!
En vieren met Sushi! Heerlijke Otoro gegeten, blijkbaar de Wagyu van de zee (ook bekend als Fatty Tuna)
Enkele dagen later nog even naar de Flagship store van GS in Ginza Tokio en de reis afsluiten met nog meer sake, sushi, en noodles.
Al met al een onwerkelijke ervaring om voor dit prachtige horloge naar Japan te reizen, een blijvertje, en een om nooit te vergeten!
Bedankt voor het lezen Arigato gozaimasu