NA: Op verzoek, iets over High-Tech. Een lans breken voor een Rado.

Dank je Jaap! Heel mooi ook, de jouwe! :+1:

1 like

Haha welnee kerel ben je mal…ik voel me al vereerd met de ‘first-taste’…en het is altijd leuk om mee te denken / leven / genieten :+1:

Btw…nu pas echt goed te zien op jouw nieuwe foto’s wat een mooi vloeiend ontwerp het is…heel gaaf. :ok_hand:

@SuperC ook erg mooi! :+1:

Gaat ie de verkoop in…?

2 likes

Wat een toeval. Ik was me net sinds een paar dagen aan het verdiepen in Rado. Dit komt dus als gelegen. Dank voor het mooie verslag en uiteraard veel draagplezier gewenst met dit mooie exemplaar met historie!

2 likes

Mooie band ook, trouwens. Welk type is dit?

Ik laat hem @koetsjh geen nieuwe aankopen meer zien hoor, dan kan ik weer op zoek. haha

2 likes

Totaal niet mijn smaak maar zo om de pols moet ik zeggen dat ie toch wel fraai is! Topper en je hebt de lans met verve gebroken!

1 like

Mooi leesvoer. Dank je.
Grappig dat je zegt: either you love it or you hate it.

Ik merk nog steeds dat ik daarbij op twee gedachten hink, de ene keer wauw, de ander keer mweh.
En juist dat maakt die rado diastars voor mij intrigerend.

Maar onder een pak, zeker wauw.

1 like

Komt vanaf nu ook ergens op mijn lijst te staan :slight_smile: Veel plezier met je mooie klok!

1 like

Precies. In huize Koetjh staat het ook loodrecht op elkaar.

Mijn vrouw vindt hem in allerlei superlatieven prachtig. Van haar heb ik de meeste complimenten over deze Rado gehad.

Mijn dochter daarentegen vind hem in evenzoveel superlatieven afschuwelijk. Ook echt het door haar meest afgekraakte horloge wat ik ooit gehad heb…

4 likes

Hahahaha. Heel herkenbaar! Heb je trots je schitterende nieuwe aanwinst om hoor je je zoon zeggen: ik vind hem poep!

Ik laat hem dan stug 4 dagen extra om de pols zitten. :joy:

2 likes

Gefeliciteerd met de NA! Leuk geschreven trouwens, niet alleen een aardig en persoonlijk verhaal, maar ook dingen over Rado die ik niet wist. Zo krijgt het merk toch meer sjeu.

Het horloge an sich is niet mijn stijl, maar dat komt ook omdat ik gewoon van RVS hou. keramiek krijgt mij niet snel genoeg fatsoenlijke wabi-sabi, en titanium iets te snel. Goud en zilver zijn ook niet m’n ding, dus dan houdt het al gauw op omdat brons wat moeilijk combineert. :slight_smile:

Het blijft alleen wel een iconisch ontwerp, op het tijdloze af. Ook is het leuk om verschillende materialen in gebruik te zien.

Of ik keramiek inherent meer high-tech vind dan RVS of andere legeringen, daar moet ik nog wel even over nadenken. :+1:

2 likes

Hier ook een fan deze van me vader gekregen gaat nooit weg !

Mooi stuk man ! Heel tof :ok_hand:t2:

3 likes

Eindelijk een lofzang over dit horloge.
De mijne is ook van 1994 en nog steeds onbekrast en going strong.
Een prachtige dresser en inderdaad ook casual te dragen.
Ik heb heel wat horloges maar met deze wordt ik altijd aangesproken met de woorden “wat een mooi horloge heeft u om”.

bedankt voor de mooie foto’s en de tekst.

groetjes Lenno

4 likes

Dank Lenno! Ja, de veelzijdigheid vindt ik echt opvallend. Ik had dat ook niet verwacht.

Gezien de aard van het aanwezige, eh, dna, zeg maar, bedacht ik me bij het reinigen van het horloge dat de vorige eigenaar er volgens mij echt alles mee gedaan heeft behalve duiken. :wink:

1 like

Ja mooi👌
Spijt dat ik de mijne niet heb gehouden☹️

1 like

Daar kan ik me in vinden, hoewel in het licht van die tijd bekeken het zeker/redelijk uniek was.

1 like

Mooi, volgens mij met lichtgevende wijzers toch?

Ik heb begrepen dat in zekere zin aan de wijzers, in combinatie met indices, ook de periode waarin het horloge is uitgebracht zou zijn af te leiden.

Van wanneer is/was deze?

1 like

Je hebt er weer een smakelijk verhaal van gemaakt Jaco, ik heb het met plezier gelezen. Dank voor deze mooie uiteenzetting en veel plezier met deze aanwinst. :+1:

1 like

Leuk en interessant verhaal. Ik moet eerlijk bekennen dat de stijl mij niet zo aanspreekt, maar de techniek en historie maakt het wel erg interessant! Zou voor mij een beetje in de categorie ‘guilty pleasure’ vallen. Zou hem best een dagje willen bewonderen.

Erg leuk dat je je de moeite neemt hiervoor. Dit zijn voor mij een van de leukste kanten van HF :+1:t2:

2 likes

Daar valt best over te praten hoor. Altijd leuk om HF-ers te ontmoeten.

4 likes