35 jaar nadat ik tegen opa zei dat ik zijn horloge zo mooi vond, heb ik het gisteren (na een kleine omweg) eindelijk om mijn pols mogen hangen. Een 1966 Omega Constelation Pie Pan Chronometer Official Certified, hele mond vol! Hij heeft het horloge op 7-4-1966 van mijn oma gekregen ter ere van zijn 25 jarig jubileum bij de gemeente Valkenswaard.
Vraag aan het forum, ik mis de secondewijzer, is dit de versie zonder, of is de wijzer gesneuveld en niet teruggeplaatst? Dat laatste kan ik me niet voorstellen gezien de emotionele waarde, maargoed, alles kan. Ik hoor het graag.
Prachtig! En uiteraard veel emotionele waarde. Wellicht is een servicebeurt bij bijvoorbeeld Wesseling en Vreeker een optie? Niet goedkoop maar dan heb je wel wat…
Ik had ook graag de glozzie van me opa gehad.
Hij had een mooie Rolex Datejust welke hij 40-50 jaar geleden had gekocht.
Helaas bij een woninginbraak weggehaald…
Wat gaaf, een doorgeefstuk wat ook nog zo iconisch en draagbaar is. Als de middelen het toelaten, zou ik deze zo goed mogelijk laten services en dragen. Wat een mooi horloge!
Altijd mooi met een verhaal erbij. Secondewijzer mist inderdaad. En gezien de staat van de wijzerplaat (mogelijk vochtschade?) is een service aan te raden. W&V in Alkmaar kunnen je sowieso helpen met de service en wellicht ook met de secondewijzer.