NA: Opnieuw een G-Shock.

NA: Opnieuw een G-Shock.

Wat vooraf ging:
Een paar jaar geleden schreef ik hier op het Forum dat ik die G-Shocks maar helemaal niks vond: lomp, plastic, soms goed voor de kermis.
Totdat ik een tuin-klus-vakantiehorloge wilde en er tòch eentje kocht.
Dat was een GW-M5610-1ER, deze:

Die beviel eigenlijk verrassend goed maar…. dochter had een werkhorloge nodig, dus de G-Shock ging naar haar.
En ik zat zonder.

Wat volgde:
Het leven zonder G-Shock was niet meer wat het was, dus kwam er een nieuwe.
Een zwarte, want die kleurtjes van de GW-M5610-1ER deden me toch teveel aan die kermis denken.
En dat bleek een miskoop: het ding was wel zwart maar het glom als een hondenkeutel in de maneschijn en hij was ook met mijn ogen-op-leeftijd nauwelijks af te lezen.
Het was deze:
G-Shock zwart glim

Gelukkig vond dochterlief deze véél leuker dan die ze nu had, dus een ruil was vlot gemaakt.

De band van de GW-M5610-1ER beviel me maar matig, dus ging er een canvasbandje op: een hele verbetering.
En omdat ik tòch bezig was kwam er ook een metalen bezel: een complete gedaanteverwisseling was dat.
Zo had ik het ultieme vakantiehorloge.

En toen:
…… ging ik op vakantie, samen met dochter èn zoon.
Zoon zag het vakantiehorloge en vond dat wel wat, zeker ook voor zijn werk: robuust, makkelijk af te lezen en niet te zwaar. Plus: goedkoop, dus gebeurt er wat mee dan is er geen mens overboord.
Het resultaat: ik zat na de vakantie weer zonder vakantie- en klushorloge.

Tenslotte:
Inmiddels geleerd hebbende dat een G-Shock beslist tot mijn uitrusting behoort kwam er (weer) een nieuwe. In de hoop dat die voorlopig wel bij mij blijft.
Het is deze geworden: betere band, veel minder kleurtjes en degelijker gebouwd; modden in de toekomst is niet uitgesloten.

Hieronder een paar foto’s van de nieuwe en de GW-M5610-1ER naast elkaar.
Zoek de verschillen:

16 likes

Het zijn echt heerlijke horloges om te dragen als je niet op wil letten wat er mee gebeurt…

Ik zou hem ook echt niet kwijt willen uit de collectie.

Mooi hoor! Veel draagplezier toegewenst

Veel draagplezier (en veel vakantie- en klusplezier :wink:)!

Ik overweeg ook weer een G-Shock toe te voegen aan de collectie, precies voor de klussen zoals jij ze benoemt… Tuinieren, klussen (BBQ-en), vakanties…