NA: Opnieuw een G-Shock.
Wat vooraf ging:
Een paar jaar geleden schreef ik hier op het Forum dat ik die G-Shocks maar helemaal niks vond: lomp, plastic, soms goed voor de kermis.
Totdat ik een tuin-klus-vakantiehorloge wilde en er tòch eentje kocht.
Dat was een GW-M5610-1ER, deze:
Die beviel eigenlijk verrassend goed maar…. dochter had een werkhorloge nodig, dus de G-Shock ging naar haar.
En ik zat zonder.
Wat volgde:
Het leven zonder G-Shock was niet meer wat het was, dus kwam er een nieuwe.
Een zwarte, want die kleurtjes van de GW-M5610-1ER deden me toch teveel aan die kermis denken.
En dat bleek een miskoop: het ding was wel zwart maar het glom als een hondenkeutel in de maneschijn en hij was ook met mijn ogen-op-leeftijd nauwelijks af te lezen.
Het was deze:

Gelukkig vond dochterlief deze véél leuker dan die ze nu had, dus een ruil was vlot gemaakt.
De band van de GW-M5610-1ER beviel me maar matig, dus ging er een canvasbandje op: een hele verbetering.
En omdat ik tòch bezig was kwam er ook een metalen bezel: een complete gedaanteverwisseling was dat.
Zo had ik het ultieme vakantiehorloge.
En toen:
…… ging ik op vakantie, samen met dochter èn zoon.
Zoon zag het vakantiehorloge en vond dat wel wat, zeker ook voor zijn werk: robuust, makkelijk af te lezen en niet te zwaar. Plus: goedkoop, dus gebeurt er wat mee dan is er geen mens overboord.
Het resultaat: ik zat na de vakantie weer zonder vakantie- en klushorloge.
Tenslotte:
Inmiddels geleerd hebbende dat een G-Shock beslist tot mijn uitrusting behoort kwam er (weer) een nieuwe. In de hoop dat die voorlopig wel bij mij blijft.
Het is deze geworden: betere band, veel minder kleurtjes en degelijker gebouwd; modden in de toekomst is niet uitgesloten.
Hieronder een paar foto’s van de nieuwe en de GW-M5610-1ER naast elkaar.
Zoek de verschillen:

)!