NA: Orca vs Orca

Al langer was ik op zoek naar een Citizen Orca.
Onlangs kocht ik er eentje op marktplaats met zwarte wijzerplaat en rubber band, in bijna nieuwstaat en voor erg weinig geld.
Een erg mooi exemplaar en omdat hij zo fijn draagt zou eentje met blauwe wijzerplaat en titanium band het plaatje compleet maken.
Zoeken op de bekende sites leerde mij dat je voor deze uitvoering de hoofdprijs ga betalen.
Vorige week was het zover, verstopt in een advertentie op mp van iemand die meedere horloges verkoopt zag ik deze. Gelukkig bleek ook deze in nieuwstaat, de deal was dan ook snel gemaakt… net iets onder de hoofdprijs :sweat_smile:.
Vanmiddag de band op maat laten maken en nu om de pols.

Wat mij opviel toen hij binnenkwam is dat deze twee een heel verschillende kleur titanium hebben. Iemand enig idee hoe dat komt? Heeft het met bouwjaar te maken of heeft citizen hier bewust voor gekozen?
Ben benieuwd hoe dat zit.

Nu eerst foto’s.

Groet, Gerard

21 likes

Zo’n lekker horloge…de Orca :ok_hand:t2::heart_eyes:
Gefeliciteerd :+1:t2::smiley:… zijn niet makkelijk te krijgen in een mooie staat :unamused:

Vind ik ook vreemd en wist ik ook niet… misschien voor de zwarte een andere kwaliteit titanium gekozen :thinking:

Groetjes van zijn broertje :ok_hand:t2:

2 likes

Titanium verkleurd na verloop van tijd.
Wordt iets donkerder door het laagje titanium oxyde
dat er ontstaat.
Dus het kan zijn dat die met bracelet een stuk
jonger is dan die op rubber.

Wel een kanon van een duiker! :+1:

2 likes

Mooie duiker! Gefeliciteerd met de aankoop!

1 like

Supergaaf die orca’s.

1 like

Goed punt maar ik heb eigenlijk nog nooit de orca met bracelet in de ‘donkere’ titanium kleur gezien.

2 likes

Whooow :star_struck: toffe Orca’s.

1 like

Mooi hoor :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd !
Wel apart die horloges.

1 like

Ik heb er ook al eens met een schuin oog naar zitten kijken, leuk en apart model, zeker zo op Titanium. Veel plezier ermee.

1 like