NA: Orient defender 2

Beste forumleden,

Vandaag op mijn verjaardag na maandenlang zoeken en eindeloze WhatsApp gesprekken met @PimLeg over onze gedeelde horloge-obsessie, heb ik eindelijk mijn nieuwste aanwinst: De orient defender 2.

Nu moet ik eerlijk toegeven, mijn budget was niet bepaald high-end, maar met ‘maar’ 300 euro is er toch nog verschrikkelijk veel keuze. En na de Citizen Tsuyosa als mijn eerste serieuze horloge, was het gewoon alweer tijd voor iets erbij.

In mijn discussies met @PimLeg zeg ik vaak dat ik het liefste rustige, symmetrische dials zie en zeker geen fan ben van dagcomplicaties. Maar ja, ineens voel je de aantrekkingskracht van het horloge :laughing:

Dus ben ik tevreden om te kunnen melden dat ik met de Orient Defender 2 een uitzondering maak. Na het kijken van deze review was ik overtuigd dat dit een leuke aankoop zou zijn.

Met 40 uur gangreserve, die 5 wijzers aan de gang houdt, een schroefkroon en heerlijke lumen, heeft de Orient Defender 2 zeker leuke specs. En de prijs van 180 euro is prima meegenomen voor mijn portemonnee.

Het is grappig hoe snel je smaak kan veranderen als het om horloges gaat. Ik bedoel, een half jaar geleden riep ik dat ik nooit een asymmetrische dial met een dagcomplicatie zou willen hebben.

Tsja, ik ben er toch voor gevallen en kan niet wachten om er wat andere bandjes op te proberen.

36 likes

Gefeliciteerd!

Mooi horloge. Veel plezier ermee.

Gefeliciteerd :partying_face: Mooie aanwinst, veel plezier ermee :+1:

Gefeliciteerd! Ja, die smaak blijft veranderen. Maar goed ook: zo blijft er iets te wensen.

Ik was hem al weer een tijdje vergeten maar hij staat nog steeds op de lijst :+1: En dan probeer ik de Defender 1 te scoren. Met de kroon op 3.30 en nog andere details. Maar de 2 lijkt toch meer balans in het geheel te hebben en mooiere wijzers … We laten het even op ons inwerken :grin:

4 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst. Veel draagplezier!

Gefeliciteerd met je verjaardag :partying_face: en met de asymmetrische NA

Gefeliciteerd! Dit heb ik een jaar of 10 terug ook gehad met het eerste model. Ik zag een plaatje en moest en zou 'm hebben :sweat_smile:
Bij binnenkomst was hij wel wat groter dan verwacht, ik had toen nl. hoofdzakelijk wat Seiko 5jes rondslingeren. Uiteindelijk is hij daarom weer vertrokken maar was zeker een gaaf ding!

1 like

De Defender 1 ziet er al erg goed hé!

Bij de Defender 2 krijg je wel nog wat meer waar voor je geld.

  • Handopwindbaar
  • Hacking
  • zelf vind ik de semi skelleton iets mooier, maar smaak :grin:
1 like

Gefeliciteerd met de NA :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst en je verjaardag natuurlijk :+1:

1 like

Gefeliciteerd met de mooie Defender. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Je eerste Orient, Gefeliciteerd!!

1 like

Fijn horloge. Gefeliciteerd met de aanwinst! Staat bij mij ook nog op het verlanglijstje, maar aangezien ik nog maar net begonnen ben met de hobby en al een Orient heb, had ik liever eerst nog wat andere merken geprobeerd.

En met de nieuwe aanwinst natuurlijk :+1:

Boeien! Je hebt voor het geld een leuk speeltje erbij :+1:

2 likes

Het valt mij op dat de Defender wel lijstjes haalt, maar ik zie er maar heel weinig op het forum.

Groot gelijk dat je eerst iets anders onderzoekt. Heb je al iets op het oog?

Geweldig cadeau ,proficiat en een mooie dag verder! :ok_hand:

Ik heb er verschillende op het oog, maar voorlopig nog niets concreet gepland naar aankoop.