NA Oriënt er2f poor man’s Seiko Sarb033 ?

C

Heeft wat weg van de Sarb033 maar dan 41mm plaats van 38mm en bruine wijzerplaat i.p.v. zwart om de in het oog springende verschillen genoemd te hebben.
De kast is strakker uitgevoerd (eenvoudiger) maar wel lekker licht (titanium). Geen hacking of winding. Wel saffierglas.
Vooral in het zonlicht een mooi schouwspel bij verschillende invalshoeken van het licht. Ben er blij mee !

22 likes

Ik vind 'm meer gelijkenis hebben met de Cocktail Time, de SARB065, of met de Presage.
Maar ja… dat logo hè :smirk:.

inderdaad jammer dat er geen leeuwen prijken op een Seiko :wink:

6 likes

Gefeliciteerd met deze Oosterse schoonheid, erg mooi ding! :ok_hand:

Schrok wel even, dacht een vlekje te zien op de wijzerplaat…maar dat zat op mn beeldscherm…pff :see_no_evil:

2 likes

Erg mooi, zeker ook die bruine wijzerplaat!

2 likes

Veel plezier ermee gewenst.

1 like

Mijn beste,

Ziet er prima uit!!
Het enthousiasme straalt ervan af!!
Veel draag-plezier dan ook met deze energieke Oriënt.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prima keuze! Ik zal altijd een zwak voor het merk blijven houden :kissing:

1 like

Prachtig :ok_hand:. Gave kleur ook. Heb zelf nog geen bruin in de collectie, dus wie weet :sunglasses:

1 like

Met dat logo heb ik geen probleem … ik vind wel dat de wijzers wat minder dieptewerking hebben dan op de Seiko. Maar al met al een geslaagd horloge! En als het uurwerk zo goed is als dat in de Mako, dan zul je er veel plezier aan beleven :slight_smile:

1 like

Die bruine wijzerplaat ziet er heel sjiek uit!

1 like

Seiko-wijzers hadden m beter gestaan idd. Deze zijn een beetje iel. Maarja, voor €209 kan je niet alles hebben … of zit er iemand op t forum die…:wink:

Heel mooi horloge! Niks mis met het logo, ik heb zelf ook drie Orients.

2 likes

Voor betere wijzers kom je al in de Orient Star lijn uit, maar die krijg je nieuw niet voor 200 euro inderdaad :slight_smile:

Ik kende dit model niet, mooi! Kan je al wat over de accuracy zeggen?

1 like

Gemiddeld plus 10 sec./dag

2 likes

Fraaie wijzerplaat waarin je zowel rechte lijnen ziet als bogen.
Geniet ervan.

1 like

Twee keer een Orient gehad. Goede value for money. Nu ook nog saffer, wie doet je wat!

Veel plezier met deze mooie aanwinst!

1 like

Trivia van de dag: de twee diamantjes boven ‘Titanium’ duiden erop dat het horlogeglas is gemaakt van saffier.

Zelf heb ik ook een Orient en qua waarde voor je geld is dit moeilijk te kloppen. Waar Orient een streepje voor heeft op grote zus Seiko is het patroon in guilloche van de wijzerplaat en het minuscule 3D-effect door het reliëfverschil van de wijzerplaat ten opzichte van de minute track. Qua uurwerk laat het wel wat steken vallen bij mijn exemplaar (FFD0F001W) waar ik toch wel +/- 30 seconden verlies per dag.

1 like

Dat verbaast mij … mijn “sample size” is maar één, maar mijn Mako is zeker zo nauwkeurig als mijn (ooit) 7s26 en (nu) 4R36 gebaseerde horloges. 6R15 wil ik vanaf zijn; die zou minder variatie moeten hebben.