NA: Orient ER2F004W

Omdat ook mijn verzameling nooit compleet is, slaan zo af en toe de kriebels toe, en begint er een zoektocht naar iets nieuws. Dit keer begon het met het steekwoord ‘Titanium’. Uiteraard omdat het een mooi krasbestendig en licht materiaal is, maar ook omdat ik iets er iets persoonlijks mee heb. Het zit letterlijk in me. Op jonge leeftijd heb ik mijn heup gebroken, wat er uiteindelijk to leidde dat ik een kunstheup kreeg. Grotendeels gemaakt van, juist, titanium.

Naast m’n heup had ik al een titanium racefiets, maar een titanium horloge ontbrak nog. De zoektocht kon beginnen! M’n budget had ik gesteld op een paar honderd euro, dus al die mooie GS’en vielen meteen af. Plaatjes kijken, plaatjes kijken en nog eens plaatjes kijken, veel moois gezien, maar ik bleef op twee horloges terugkomen. De Orient ER2F002W en de Orient ER2F004W. Die eerste komt op een titanium band, de tweede op leer. Die tweede sprak me wel meer aan, vanwege de blauwe accenten op de wijzers. Probleem, ze zijn allebei niet meer te krijgen. Vandaar maar een ‘gezocht’ topic geopend, waarin van alles voorbij kwam, maar niet die twee Orients.

En toen ineens, een hit op een opgeslagen marktplaats zoekopdracht! Iemand wilde een ER2F004W verkopen, maar op de foto’s zat het horloge op een donkerblauwe siliconen band in plaats van op bruin leer, en de vraagprijs was 20 euro lager dan de oorspronkelijke verkoopprijs. Contact opgenomen met de verkoper, het leren bandje was versleten, het horloge was 6 jaar oud, maar het zag er nog wel heel goed uit. Enorm ge-lowballed op de vraagprijs, met uitleg erbij waarom (Horloge van 6 jaar oud, zal toch ook een keer een servicebeurt moeten krijgen, geen originele band), en uiteindelijk op een leuke prijs uitgekomen. Tussendoor had de verkoper nog even moeite, hij was in de afgelopen 6 jaar erg gehecht geraakt aan het horloge. Hoe dat werkt, snappen we hier wel :slight_smile:

Afgelopen zaterdag werd het horloge bezorgd, ik ben er hartstikke blij mee! Het blauw op de wijzers verandert van helblauw naar bijna zwart afhankelijk van de lichtval. Het motief op de dial is prachtig, en er zit een leuke sunburst in. Het siliconen bandje heb ik vervangen door een lichtblauw suede bandje dat ik nog had liggen. Bandje vind eigenlijk zo goed staan, dat ik voorlopig nog niet op zoek ga naar iets nieuws, voor nu is het een heerlijke zomerse combinatie. Het Orient 48743 uurwerk loopt prima ook al is de rotor wat lawaaierig. Op de een of andere manier lijkt het horloge wat groter te dragen dan de 41mm die het is, maar ik heb gelukkig geen hele kleine polsen.

De foto’s!

28 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst :+1: dat blauw grijze bandje staat 'm mooi.

1 like

Heel tof Sven :v:️ congrats.

1 like

Gaaf ding!

1 like

Tof en simpel (dat bedoel ik positief) ontwerp. Veel plezier gewenst!

Tsk tsk, maar OK, het is marktplaats. :slight_smile:

Dat krijg je van grote open dial-only ontwerpen met een rehaut die schuin staat. Die ogen wijds, wat ik voor zo’n sportief dresshorloge wel weer mooi vind. :+1:

1 like

Wat een onbekend pareltje! Gefeliciteerd met deze aanwinst!

1 like

:joy: Ik haat het wanneer mensen dit doen maar gefeliciteerd; is echt wel een prachthorloge.
Ook het reliëf op de plaat ziet er fantastisch uit.

1 like

Normaliter ben ik ook niet van het lowballen, maar de vraagprijs was hier dusdanig hoog (190 voor een horloge dat 6 jaar geleden iets meer dan 200 euro kostte) dat er weinig anders op zat. We zijn uiteindelijk op een hele nette prijs uitgekomen, en we zijn allebei tevreden met de deal.

Het allermooiste is dat de verkoper echt gehecht was aan het horloge, maar het verkocht omdat hij bang was het te beschadigen tijdens z’n werk (en het dus niet meer droeg). Hij hoopte echt op een goed nieuw thuis, bijna zoals je een huisdier weg moet doen vanwege een allergie. Dat goede nieuwe thuis is er nu ook echt gekomen :hugs:

2 likes

prachtig en een goed horloge :ok_hand:
geniet ervan :wink::smile:

1 like

Mooi horloge, passend bij je persoonlijke zoektocht! Gefeliciteerd en bedankt voor je draadje.

1 like