TLDR:
Ik heb een nieuw horloge gekocht en wil dit even met jullie delen, foto’s staan hieronder
Een heugdelijke vrijdag: mijn eerste nieuwe aanwinst sinds 2 jaar is binnen!
Ik was al een hele tijd op zoek naar een mooie klassieke diver met niet teveel poespas, een goede waterdichtheid en strakke afwerking. Mijn calvinistische brein stond mij niet toe om teveel geld uit te geven aan een type horloge waarvan ik vroeger dacht dat ik het niet mooi vond, dus ging de aandacht al snel naar de budget merken wat i.c.m. mijn eisen mij al snel deed kijken naar de bekende japanners.
Ik ben al een trots eigenaar van een tweetal Seiko’s, maar kon toch niet echt iets vinden dat mij bijzonder aansprak. Na het bepotelen van een Orient van een maatje van me ging ik al snel naar hun duikassortiment kijken, en was ik eigenlijk meteen al verkocht aan de Kamasu: lekker dik, stoer en toch enigszins classy, die moest ik hebben!
Ik was nog niet helemaal zeker over de kleur en heb hier ook maar een post over gemaakt om andermans mening te horen, en het werd al snel duidelijk dat ik het liefst de rode wou.
Om alle twijfel die ik had nog even weg te bonjouren deelde @LeRoyale een link naar de site van onze oosterburen waar er 1 vrijwel nieuwe te koop stond. Nog bedankt!
Na wat heen en weer lullen in gebrekkig duits ben ik tot een deal gekomen met een vriendelijke Saks en hij is vandaag binnen gekomen!
Goed ingepakt:
Originele doosje:
Poah wat een dikkert!
Het rode is subtiel, maar als het licht er goed op valt is het ook echt serieus in your face rood
Kwaliteit van het bandje is gewoon goed voor de prijs, er zitten op deze wat desk-dive spoortjes maar die maak ik zelf ook snel genoeg dus dat boeit mij niet zo. Het kleine kroontje is wat wennen, maar zo vaak is die niet nodig gelukkig. De bezel lijkt er goed recht op te zitten, en het horloge draagt erg comfortabel. Voelt als lichter en kleiner aan dan de specs doen vermoeden.
De lume is helder en vrij fel
Lang verhaal kort: ik heb voor een prima prijsje een mooi (vrijwel) nieuw horloge aan kunnen schaffen dat mij nog vele jaren zal ondersteunen in het zwembad
Nu nog een mooie nato ofzo erbij kopen voor wanneer ik geen zin in staal heb…
Bedankt voor het lezen!