Leuke review, bedankt voor het delen!
Mooi verslag en veel plezier met je Oriënt, die van mij doet het al 50 jaar goed!
Dezelfde reden waarom ik het toen ook niet gedaan heb.
Veel succes met dit juweeltje. Ben ook benieuwd hoe sterk de PVD coating is.
Leuke aanwinst
Ik vind juist de oude Raven met day-pusher weer leuker.
Er kan natuurlijk wel meer aan kapot WR-technisch gezien.
Maar zo’n Orient moet op zijn minst 10 jaar mee gaan.
Dat is ruwweg 0,054 Euro per dag
Vette klok en mooi verslag, geniet ervan!
Hmm, niet echt. De twee bedrijven hebben niets met elkaar te maken. Ik zie/hoor deze verwarring wel vaker en dat komt omdat Orient valt onder de Seiko-Epson groep. Maar in operationele zin hebben de twee horlogemakers niets met elkaar te maken. Orient is wat dat betreft echt een zelfstandig bedrijf.
Wel is het zo dat Orient ooit, in een ver verleden, twee patenten van Seiko heeft gekocht, of in elk geval de rechten ervan en die met wat aanpassingen doorgevoerd in hun eigen uurwerk. Dat uurwerkje staat nog steeds aan de basis van het succes en is in vele varianten in de hedendaagse Orient modellen terug te vinden.
Leuke review, ondanks de verbeteringen aan de Ray en Mako (beide heb ik gehad van de 1e generatie) waren de solide endlinks en het ontbreken van saffier glas. Daarnaast was een bandaanzet van 20mm mooier geweest naar mijn bescheiden mening. Maar het neemt niet weg dat het toppers zijn in hun prijsklasse.
Twee jaar later, nog steeds in bezit. Deze Japanse manufacture duiker
Probleemloos en zeer accuraat horloge deze Oriënt!
Wordt niet zoveel gedragen maar kan deze telkens ik 'm draag ten zeerste appreciëren.
Ik denk dat een Kamasu lonkt