Grappig ik vind het logo wel mooi. 3 of 4 keer een MM gehad?
Zo jij weet wat je wil zal ik maar zeggen !
Ja, steeds als hij weer weg is en ik zie weer foto’s dan ga ik toch weer op zoek. Om er dan na aanschaf achter te komen waarom ik hem ook alweer had weggedaan. Het woord “hardleers” past dan ook beter dan “weten wat ik wil”
Mooi hoor die Orient en heb ik wel eens overwogen. Hij is volgens mij alleen iets/nog breder en dikker dan de Seiko. Ik heb nogal smalle polsen (17cm). Daarom heb ik hem links laten liggen. En de Seiko vind ik ook prachtig, maar te duur (persoonlijke mening uiteraard).
Ja, dat is wel mijn issue ook steeds geweest, dat logo en de naam ook. Ik kan er niets aan doen maar er was in het dorp waar ik woon een afhaalrestaurant waar ik dan aan moet denken, de sierletters van ‘automatic’ vind ik ook niet bij het stoere concept passen.
+1 Same story…
Ik heb ze beide een aantal keren gehad, mijn mening;
- De Power Reserve Indicator is gewoon een coole feature, ik heb er niets aan maar vind het wel stoer.
- Als je de OSD vastpakt voel je het gewicht en een brok kwaliteit/onverzettelijkheid, in relatie tot de MM is de OSD nog wat groter/zwaarder/robuuster. De MM is net iets eleganter in relatie tot de OSD hoewel dat woord moeilijk lijkt samen te gaan met een MM.
- De bezel en afwerking hiervan vind ik van de MM vele malen mooier.
- De hierboven genoemde tekst op de wijzerplaat van de OSD vind ik waardeloos, de merknaam ook. Van de MM vind ik alleen de SBDX001/017 wijzerplaten gaaf met de ‘Marinemaster’ tekst. De versies hierna met de ‘X’ vind ik minder mooi.
- De OSD draagt op mijn pols veel beter dan de MM, hij is zwaar maar dat vind ik fijn. De MM zit net wat minder prettig ter hoogte van de bult aan de buitenzijde van de pols. Dit wordt ook niet beter na meerdere verstelpogingen.
- Beide horloges hebben een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mij, maar als ik moet kiezen zou het de OSD zijn.
Just my 2 cents.