NA Orient sd tegen MM 300

Vrijdag een Orient Orient Saturation 300 Mtr overgenomen van HF lid.
Wat een beest van een horloge.
Geweldig stoer en mooi.
De duikring is heel apart met de witte letters zo.
En de gangreserve indicator vind ik super.
Ik had al de MM 300 001 wat ook een prachtig horloge is natuurlijk.
Die heeft een mooie mono kast.
De banden zijn van gelijke kwaliteit en vorm en werking dus daar zie ik geen verschil in.
De Orient is wat groter en dikker voor mijn pols van 20 cm geen probleem.
Het verbaast mij dat hij niet zo populair is hier op HF
Maar ik koop alleen horloges wat ik mooi vind en verder heb ik er niet zoveel verstand van.
Maar wat vind HF welke is beter en waarom?
_DSC1221

25 likes

De Orient is volgens mij het antwoord op de populaire MM300 geweest om toch mee te surfen op dezelfde golf. Beide gewoon prima toch?

Jouw horloges zien er trouwens altijd perfect uit. Draag je ze ook vaak?

2 likes

Beide prachtige horloges. Zelf vind ik de MM300 mooier/rustiger. Ik vind de cijfers op de bezel van de Orient te grof en de wijzerplaat door de extra (neem aan) gangreservewijzer te druk.
Zelf heb ik sinds enkele weken de nieuwe MM300 (Sla023) en vind het een geweldenaar.

1 like

Nee heb er veel en draag er niet veel inderdaad.
Maar er na kijken is ook geweldig!

4 likes

Ja dat zeker! Je foto’s zien er in ieder geval altijd goed uit. Bedankt voor het delen.

2 likes

Voor mij (heb ze allebei gehad) is de MM300 de winnaar. Hoewel de kwaliteit van allebei erg goed is, is de SD zelfs voor mij echt te zwaar en groot. Ik kon hem prima hebben, maar merkte hem toch steeds op dit het gewicht. Maar grootste afknappers waren voor mij het oerlelijke logo van Oriënt en de power reserve. Die maakt de wijzerplaat onnodig druk en vind ik een echt nutteloze functie.

2 likes

Alle twee hele stoere horloges! Alleen die gangreserve meter hoeft van mij ook niet.

Saturation diver is voor mij superieur aan de Seiko MM300 vanwege de volgende 3 voornaamste redenen:

1.) Hij heeft een gangreserveindictor, dat voor een duiker eigenlijk een must is;
2.) Hij heeft twee duidelijk verschillende uur- en minutenwijzers;
3.) De bezel heeft net meer minutenmarkeringen.

Daarnaast is de lume beter in balans tussen 9 en 3 uur. Daarom is het des te meer spijtig dat hij niet meer wordt gemaakt.

Maar gefeliciteerd :partying_face: met deze prachtige aanwinst. Ben jaloers op je.

3 likes

Dankjewel voor de toelichting Leuk.
Maar heb je hem gehad of zo?

Grappig dat je dat zo zegt over de gangreservemeter. Want ik vraag me dus serieus af waarom?

• Hoe lang denk je onder water te gaan zonder te bewegen?
  • Ding staat dus toch per definitie op 40? Behalve als je net uit bed komt?
1 like

Gave duiker.

Ik vind de Oriënt mooier dan de Seiko.
Beter afleesbaar ook, toch ook wel een prettig detail.

1 like

Maar als je net je bed uitkomt en een duik neemt!
Dan weet je dat het wel of niet goed zit!

2 likes

Niet bij mij. Ik moet bijna elke dag het horloge vd dag opwinden. Ik draag namelijk elk horloge maar 1 of 2 dagen.

Ja, ok. Dat is bij mij ook. Maar staat met een half uurtje dragen toch echt vol hoor. Of iig dat ie het langer dan een uur of twee uithoudt. En de meeste duiken zijn niet veel langer volgens mij. Even los van het feit of je met een dergelijk horloge ook daadwerkelijk gaat flesduiken

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst, :grinning_face_with_smiling_eyes: ik vind de Oriënt saturation tophorloges, ik heb aleen paar jaar de witte en de zwarte, de gangreserve is juist heel handig.
Ik heb ook de sla023, deze is echter door de zaratsu polish en het Grand Seiko uurwerk een level hoger.
De Oriënt Saturation is het beste horloge van Oriënt, smaken verschillen het Oriënt logo vind ik Persoonlijk mooi.
Prachtig horloge, veel plezier ermee, :+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

de mijne doe ik niet weg.

4 likes

Dankjewel.
Die van jou zijn alle ook heel mooi.

1 like

Dankjewel, in tegenstelling tot de meeste mensen stoort het gewicht mij niet, hij draagt erg prettig.
Nogmaals veel plezier ermee :+1:

1 like

Bij deze nog even op de pols van 20 cm

3 likes

Zehr schön! :raised_hands:

1 like

Dat vind ik ook jammer. Oriënt heeft en had een aantal prachtige horloges, het logo heeft mij steeds tegengehouden er eentje aan te schaffen. In antwoord op de vraag; de MM300 (heb er 3 of 4 keer één gehad(erg eigenlijk dat ik dat niet eens precies weet, over first world problems gesproken)) vind ik mooier. Steeds weggedaan omdat ik ze uiteindelijk te oncomfortabel vind dragen.