NA: Orient SK diver

Vandaag kwam de postbode weer met een leuk pakketje :slight_smile:
Dit maal een horloge welke ik al lange tijd wilde hebben maar steeds toch niet kocht, namelijk de Orient SK. Na lang twijfelen toch maar de knoop doorgehakt en besteld, waarna het wachten begon. Steeds ongeduldiger werd ik van het wachten en ik wilde het horloge zo snel mogelijk binnen hebben! Vandaag was hij dan binnen, helemaal bij begin ik het uitpakken en dan… dan heb je het horloge welke je al zo lang wilde in je handen om erachter te komen dat het toch wel een erg groot horloge is… Die staat wel erg lomp om de pols…
Maar goed, band op maat gemaakt en om gedaan. Het begint enigszins te wennen maar ik ben bang dat deze niet gaat blijven, weer wat geleerd zullen we maar zeggen.
Weer een ervaring rijker en een illusie armer :thumbsup:

Het horloge heeft helaas wel wat krassen op zijn erg gaaf geslepen glaasje, het glas heeft namelijk 9 geslepen vierkantjes erin. Geen idee of het origineel is, maar ik ben bang van niet.
Wel zit het horloge nog op een originele stalen Orient band, altijd een leuk extra’tje in mijn ogen.

De wijzerplaatkleur vind ik nog steeds erg gaaf bij dit horloge, en dat in combinatie met de gekleurde binnen-bezel geeft het geheel in mijn ogen een erg gaaf uiterlijk :ok_hand:

Maar hier dan wat foto’s van de nieuwe aanwinst








En uiteraard de wristshot:

13 likes

Gefeliciteerd met je mooie Sea King! :thumbsup:

Cool dingetje weer, Nick! :thumbsup:

Net even de zijkanten van de kast wat gepolijst, die hadden wat lichte krasjes waardoor de zijkant dof was. Nu blinkt hij weer :smile:
Ook meteen even de stalen band vervangen voor een Nato. Staat hem niet verkeerd vind ik zo.

5 likes

:thumbsup: Mooi Horloge, gefeliciteerd :tada:
Groet Iwan :motorcycle: