NA: Orient Star Contemporary Date

Ik heb een nieuw horloge!

Er ontbrak al een tijdje een horloge met witte wijzerplaat in mijn kistje. Als fan van Japanse horloges zat ik te wachten op iets nieuws in de Citizen line-up. Geen idee natuurlijk of er iets naar wens uitgebracht wordt. Ik had nog een pre-order van Erebus in bestelling staan maar de twijfel had inmiddels - zoals wel vaker bij een pre-order - toegeslagen. Gelukkig was erelid @EricPP op zoek naar een witte dus die komt binnenkort daar wel voorbij :wink:

Toen Wouter @wvergers zijn Orient Star te koop aanbood sprak deze mij direct aan. Na een tijdje twijfelen contact gelegd en vrij snel een mooie deal kunnen maken. Nogmaals bedankt voor de prettige transactie Wouter :ok_hand:t2:

Mijn nieuwe aanwinst is een Orient Star Contemporary Date, referentie RE-AU0006S. Een relatief nieuw model met een 38,5mm kast (die gelukkig iets groter draagt), een erg fraaie zilver-witte wijzerplaat, prachtige details en een comfortabele stalen band. De kleine sluiting is voor mij een pre. Het uurwerk is een Orient F6N43 automaat, met een power reserve van 50 uur zoals te zien in de pr-indicator, dat na 18 uur dragen op +2 sec loopt. Heerlijk accuraat! :star_struck:

Dit horloge zit in het prijssegment van Seiko Presage maar het voelt als een aantal stappen hoger in kwaliteit. Mijn eerste indrukken zijn dat het kwaliteitsverschil met mijn The Citizens en Grand Seiko niet eens zo groot is. Ik ben erg onder de indruk :smiley:

43 likes

mooie aanwinst, geniet ervan op deze zonnige dag :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd, geniet van deze mooie aanwinst!

1 like

Echt mooi Peter, ben benieuwd of ie zich staande kan houden tussen al jouw andere toppers!

Ik mis mijn Orient Star nog wel eens

2 likes

Mijn beste,

Een plezante aanwinst!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi! Veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooi hoor.

Ik vind zelf de combi witte wijzerplaat met blauwe wijzers erg mooi!

Veel plezier ervan.

1 like

Orient!
Onze verkoopcijfers van Orient laten groei zien!

1 like

Van harte! Geniet ervan!

1 like

Wie weet. Deze Orient zal niet mijn meest gedragen horloge worden maar ik heb nog weinig minpunten kunnen ontdekken. Enige is eigenlijk de lume, die is zo slecht dat ze beter niks erop hadden kunnen doen.

Mooi!

1 like

Dat vind ik ook ja :smiley:

eentje die in dit segment weinig concurrentie kent :ok_hand:
'k heb hem ook :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Heel mooi deze Oriënt Star.
De normale Oriënt horloges geven al behoorlijk veel waar voor hun geld dus kan me voorstellen dat de Star inderdaad een luxere uitstraling geeft dan de prijs doet vermoeden.

1 like

Mooie aanwinst :hugs:

1 like

Je was me net voor Peter.
Jammer hij wilde geen ruilvoorstel aannemen.
Veel draag plezier ermee. :+1:

1 like

Mooi enjoy :star_struck:

1 like

Leuk hoor!
Feli!
Geniet ervan!

1 like

Veel horloge voor je geld, ja! En ik begin te denken dat wij een vergelijkbare smaak hebben :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dan heb ik zeker geluk gehad :wink:

1 like

Gefeliciteerd en geniet van je aankoop!

1 like