NA: Orion Day Date

Dag mijn beste HF leden :),

Afgelopen week heb ik een berichtje geplaats in de catagorie Vragen of echtheid, type, waarde etc over een Orion Day Date die ik via Marktplaats gevonden had. Na wat toevoegingen vanuit jullie ben ik gisteren de auto ingestapt naar het pittoreske Utrecht om deze nieuwe aanwinst op te halen.

Nu ben ik al langer opzoek naar een mooie Oriënt President Day Date maar deze zijn of enorm overpriced of nauwlijks te vinden. Dus als voorlopertje om te zien of dit soort Rolex Oyster homage bevalt heb ik deze Orion op de kop getikt.

Qua informatie is er niet denderend veel over te vinden over dit horloge. Op wat andere HF posts na.
Volgens de verkoper zou hij ergens tussen 1970/1980 verkocht moeten zijn. Voor zijn leeftijd ziet hij er erg netjes uit en ben ik erg tevreden. Het bandje zat alleen zo vast dat na 45 minuten zelf proberen de verstel u’tjes er uit te krijgen ik toch maar naar de juwilier gereden ben :flushed:

Dit is mijn eerste poging van een horloge met mijn Sony A7 te fotograferen maar ik ben blij met de plaatjes. Toch tijd voor een macrolens ben ik bang :sweat_smile:

Bij deze de plaatjes:

16 likes

Ken orion niet maar ziet er goed uit.
Veel draagplezier !

1 like

Dan ben je niet alleen. Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord.
Als je wat dieper gaat graven vind je er wel iets over op het internet.

En dankjewel! Komt zeker goed :slight_smile:

1 like

Mooi horloge! Veel plezier ermee.

1 like

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

een mooi horloge :+1:
veel draag plezier :smiley:

1 like

Ziet er goed uit :+1:t2:
Wat vind jij ervan na 1 dagje?
Ik denk overigens dat hij eerder uit laat 80 of begin 90 komt, alleen op gevoel en niet op kennis.
Geniet ervan, een beetje fout maar wel lekker :yum:

1 like

Eerste uurtjes zijn prima bevallen :smile:
Hij is inderdaad heel fout. Maar wel lekker!
Mijn vriendin vind het lelijk dus die heb ik maar de deur uit gedaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Die moet nog wennen aan het style geweld, gelijk een :man:t2: laten staan om het compleet te maken :laughing:

1 like

Zal de rest van de baard er af halen. Goeie tip :wink:

2 likes