NA, Oris 7513

Toch maar even een NA delen die ongemerkt is binnen gewaaid. Was al tijden blij met mijn Oris 7485 worldtimer. Een echt prachtig horloge met mooie two-Tone blue wijzerplaat en het ingenieuze Oris tijdzone systeem. Maar wat me altijd stoorde was de maat - met 37mm wel wat klein voor mij. En al tijden was ik aan het kijken naar de andere Oris varianten van dit caliber.

De laatste versie - de Big Crown worldtimer vind ik prachtig maar met 44 mm weer het andere uiterste. Op Chrono24 kwam ik een variant tegen die ik nog niet kende: de 7513. Zelfde systeem, 40mm, en een mooie strakke wijzerplaat (wel saaier dan de blauwe plaat van de 7485) maar nu ik hem een tijdje draag ben ik er erg blij mee. Heerlijke stalen band (waar ik wel nog een mooi leren alternatief bij ga zoeken) die op buitenlandse reizen zeker zijn waarde gaat bewijzen!

19 likes

Hele mooie GMT… stalen band erbij is natuurlijk helemaal top.
Proficiat

1 like

Wat een lekker horloge zeg!

Mooi hoor.

1 like

ik ben niet onvoorwaardelijk fan van Oris, maar wel van hun timezone systeem (drukknoppen + en -). Sommige van de caliber 690 modellen hebben lelijke wijzerplaat, lelijke cijfer layout, de maten kloppen niet (37mm of 44mm).
Maar deze is precies goed en draagt heerlijk. Een blijverd!

Ik heb een lichte reserve tav chronos maar deze is mooi. Dat is een bruggetje naar een Oris Big Crown Chrono ref 7511, inderdaad al wel een oudje , maar wat is daarvan dan nog ongeveer de dagwaarde ? In zie er een voor 1599 euro op eBay.com, en heb zelf de BC day date ref 7500

interessant bruggetje inderdaad, vooral omdat de 7513 GEEN Chrono is :joy::joy:

Veel draagplezier :+1:

Mooie aanwinst en ik zou hem op deze fraaie stalen band laten zitten ipv leer.