NA: Oris Aquis 41,5mm

Al een tijdje knaagde in mijn achterhoofd het idee om mijn blauwe, mechanische Tissot te vervangen door een ander horloge. Voorwaarden voor dit nieuwe horloge waren een blauwe wijzerplaat (liefst met sunburst) en een metalen band. Daarnaast zou het horloge een wat robuustere uitstraling moeten hebben zonder te groot te zijn. Rekening houdend met een smalle pols (Ø16,5cm / 5,0-5,5 cm) zou de Oris Aquis 39,5mm een geschikte kandidaat kunnen zijn.

Het lukte mij om deze knagende gedachte een paar maanden onderdrukt te houden totdat ik op dit forum de NA van BukkoB las. Hierdoor ben ik mij meer gaan verdiepen in de Oris Aquis lijn en een daadwerkelijke aanschaf van een dergelijk horloge.

Gezien mijn bovenstaande wensenlijst waren en twee modellen voor mij interessant: de variant die door BukkoB is aangeschaft (lichtblauwe dial met tungsten bezelinsert) of die met de donkerblauwe dial en keramische bezelinsert.

Uiteindelijk heb ik besloten om de lichtblauwe variant aan te schaffen omdat de kleur van de dial (zoals te zien of foto en filmmateriaal) mij net wat meer aansprak. Daarbij hoopte ik dat het horloge door de tungsten insert niet te “flashy” zou zijn.

Helaas bleek, na ontvangst, dat laatste voor mij wel het geval te zijn. Verder vond ik dat het horloge, ondanks mijn smalle pols, er wat iel uitzag. Voor mij mag een duiker wel wat meer volume hebben.

Al met al genoeg redenen voor mij om het horloge terug te sturen.

Omdat ook de passing van deze 39,5mm variant mij wat tegenviel (optisch te klein), vroeg ik mij af of de donkerblauwe variant in 41,5mm misschien geen betere keuze voor mij zou zijn.

Omdat ik geen zin had om weer een horloge via internet in Duitsland aan te schaffen, zonder het horloge in het echt gezien en gepast te hebben, besloot ik om te gaan shoppen bij Nederlandse AD’s

Gelukkig bleek een AD in de buurt dit specifieke horloge op voorraad te hebben. Bij het passen bleek dit horloge inderdaad qua maat voor mij een betere match. Ondanks dat deze AD de prijs van de Duitse AD niet kon matchen (volgens verwachting), heb ik toch bij hen deze Aquis met wat korting aangeschaft. Dit omdat ik hen de omzet gun maar ook omdat ik wat bij hen wat makkelijker terecht kan bij problemen, etc.

Ter afsluiting hieronder nog een foto die het verschil laat zien tussen de 39,5 en 41,5mm Aquis varianten en een foto van het uiteindelijke aangeschafte horloge.

Bedankt voor het lezen.

54 likes

Graag gedaan. Al heb ik eigenlijk alleen de foto’s maar bekeken.

Gave Oris :+1:t2: Zelf 3x een Aquis gehad, topdingen. Wil er wel weer eentje…

1 like

Gefeliciteerd! Prima keuze en hij staat je goed :+1:t2:

Heel mooi!!

Dat verschil lijkt echt mega. Had graag nog de 43,5mm erbij gezien, dan was de vergelijking compleet😜

Heel mooi :+1:

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Blijft een mooi ding die Aquis. Eigen smoel, niet te verwarren met welke andere duiker dan ook. Geniet ervan!

Nice!

Prachtige aanwinst in de juiste maat voor jouw pols :hugs:

:ok_hand:t5:
De groeten van zijn oudere, ietwat dikkere broer :
image
@pasd hier boven kent hem wel :smile:

Blijven toppers, en ORIS : altijd goed :sunglasses:

5 likes

Hahaha, mis 'm af en toe nog wel :roll_eyes:

1 like

Het mooiste formaat Aquis, gefeliciteerd!

Veel plezier met deze mooie NA! En leuk om het verschil en je afweging tussen de 39.5 en 41.5 te lezen/zien. Dat wordt ooit ook nog mijn dilemma :sweat_smile:

Welkom! Las net nog je eerste post op het forum. Mooi klokje heb je aangeschaft. Lijken die wijzerplaten nou een andere kleur blauw door de stickers of zit er echt een verschil in??

Mooie Aquis, veel plezier ermee!
Tof ook om het verschil te zien. Ik heb een nagenoeg gelijk formaat pols en heb de 41.5 altijd afgeschreven als te groot. Misschien toch eens kijken naar een Aquis Date Relief … :thinking:

Gefeliciteerd, veel draagplezier gewenst, en dat gaat lukken weet ik uit ervaring (heb zelf een Aquis small second). Ik wil wel nog even zeggen dat ik die andere die je hebt ingeruild ook niet slecht vond staan hoor! Heel mooi net wat lichter blauw, en die bezel is ook erg mooi

Ik vond deze 39,5 toch niet misstaan op mijn iets grotere pols (17 cm). Maar moest ik de juiste kleur vinden in 41,5, dan zou dat wel de betere keuze zijn.
Deze Aquis was trouwens niet voor mij.

1 like

Heel mooi :+1: en wat een verschil zeg tussen die twee maten dat lijkt op de foto wel 10%

Gefeliciteerd! Erg mooi horloge, die -of een variant- staat bij mij ook wel op de verlanglijst!