NA: Oris Aquis date small second hand gekocht

Mooie aanwinst geniet er van veel draag plezier

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Oris :thumbsup:

1 like

Het is heel lang type nummer…:wink: Maar hier de link met meer informatie.

Hij draagt inderdaad wel fors, maar ondanks mijn niet al te grote polsen (niet gemeten), kan het nog best.

https://www.oris.ch/en/watch/oris-aquis-small-second-date/01-743-7673-4159-07-4-26-34eb

1 like

Even een mooie foto gemaakt. Ok, hoort eigenlijk met water te zijn, maar dit is ook mooi, en het gras was een beetje vochtig :wink:

6 likes

Toevallig bij Tensen juwelier geweest in Antwerpen? Die verkoopt o.a Oris.

1 like

Jep, inderdaad, Oris maar ook higher end (Rolex e.d.), en lower end tot aan ice watch…

Ik ken Tensen juwelier goed. Heb er meerdere horloges gekocht. Mooie grote juwelier verdeeld over 4 winkels. Een daarvan is inderdaad Rolex.

Dit was mijn eerste keer. Goede ervaring was het.

Je had die Aquis date beter een half jaar geleden kunnen kopen bij Diamont Point (Bijenkorf). Je kon toen een goede deal krijgen daar namelijk 40% korting. Ze gingen daar stoppen met de verkoop van horloges o.a Oris. Die Aquis date lag daar toen voor een zacht prijsje. Heb daar toen een Oris Big Crown pro pilot gekocht ook met 40% korting.

Tensen is ook een goede en mooie juwelier. Ze verkopen daar bijna volgens mij alle merken Zwitserse horlogemerken en Seiko. Ik ben er vaste klant zodra ik weer eens op horlogeverkenning ben. Woon niet zo ver over de grens in Nederland en Antwerpen is maar een half uur rijden voor mij.

Net even opgemeten : bijna 19 cm

Het is zeker een klapper van een horloge maar wel een mooie klapper. Jammer genoeg heb ik er nog geen een.

Ze hebben bij Diamond Point nog steeds Oris horloges met 50 % korting nu. Jammer genoeg geen Aquis date meer.
https://www.diamondpoint.net/nl-nl/horloges#c0=horloges&branddescription=Oris&results=60&fac_exp=branddescription

Toen was ik nog niet op zoek in deze prijsrange.
Tensen had nu ook wat liggen van Oris met 40%, maar ik was echt al jaren naar de duikers aan het kijken, en dat waren echt dress watches.

Ik heb even goed nog 10% korting gekregen op de prijs uit de etalage.

Bij Tensen is altijd wel te onderhandelen over de prijs en 10% is netjes.

Weet je toevallig welke types ze daar nu hebben liggen met 40%. Ben nu al een poosje daar niet meer geweest maar ga dan zeker weer eens kijken.

1 like

Ik zoek zo’n zelfde actie korting op de Oris Artic chrono of Tag Heuer Carrera :smile:
Dat zijn mijn holy grails nu ik de Aquis heb.

Nu zit ik in dubio. Dacht altijd dat ik er nooit één zou verkopen eens gekocht, maar er gaan er een paar serieus geen wrist time meer krijgen.

Waren erg dressy maar met chronograph allemaal. Ik vermoed ETA 7750, in ieder geval met die indeling/opzet van de dial. Zonder korting tussen de 3 en 4 duizend euro. Met de korting kwamen die wel binnen mijn budget, maar ik wilde specifiek de Aquis met kleine seconds…

Oke dat zijn toch leuke kortingen. Ben alleen niet zo van de chronograaf over het algemeen. Vindt ik te druk overkomen. Dan toch liever die Aquis date van jou of de Big Crown Pro pilot. Ik ga binnenkort wel weer eens kijken daar. Vindt overigens de Tudor ook een leuk project.

Het is nu wel gelukt toe te voegen.
Garantie verlengd tot 3 jaar.

Mooi!