Vorig jaar rond deze tijd kocht ik een Omega Speedmaster prof. dit als cadeau voor mijzelf na het behalen van mijn hbo en toen aanstaande 21e verjaardag. Afgelopen heeft het horloge virus flink toegeslagen.
Zo vond ik het al snel zonde om mijn speedmaster op werk te dragen. Daarom geschiedde de aanschaf van een Hamilton Broadway daydate 40mm. Welke ik de eerste maanden echt als “werkhorloge” droeg.
Steeds vaker kwam toch de Speedmaster weer om de pols. Tussendoor was vaders zich gaan verdiepen in een leuk horloge. Zo werd er via het forum een Oris Aquis Date met groene plaat gezocht. Niet veel later plaatste @Vogelenzang een Aquis en al snel werd de deal voor pa beklonken.
Tussentijds was mijn oog gevallen op de aanschaf van een Seamaster 300m smpc of het huidige model met wel weer de golfjes op de dial. Een gezocht topic werd geschreven en via het forum kwam ik in contact met verschillende aanbieders. De twijfel sloeg toe welk model het dan moest wordeEn naast m’n speedy, met of zonder golfjes. Het prijsverschil is toch best het overwegen waard. Een zoektocht welke momenteel nog steeds loopt. Door de twijfel en aanstaande vakantieplannen, toch maar verder gaan kijken naar opties in een iet wat lagere prijsklasse.
En dan… kom je uit op hetzelfde horloge als pa. De groene plaat is echt heel gaaf en stiekem misschien wel de mooiste combi voor een Aquis. Maar precies hetzelfde horloge kopen is ook niet echt mijn ding. Tot dat Vincent, @Winkje, een Aquis Date met zwarte dial, stalen én lederen band aanbood.
Na enig contact over en weer werd vrij vlot de deal beklonken. Nu bezit ik dan een Aquis Date naast de speedmaster. 300m water resistant, saffier glas een keramische bezel en zowel een stalen als leren band. Voor mij nu kan ik mij even geen betere daily en vakantie beater indenken.