M’n nieuwste aanwinst, en mogelijk zelfs veroorzaker van een ‘one piece collection’; de ORIS AQUIS RED LIMITED EDITION. Meerdere duikers heb ik in de afgelopen tijd aan de pols gehad; enkele Seiko’s zoals de SNZF17, een Sumo, de SUN065, BFK en een Steinhart Ocean 1. Nooit was er volle tevredenheid. Maar nadat ik een Aquis gevoeld had en enkele reviews gelezen had met betrekking tot het uurwerk [Oris 733, op basis van de Stellita SW200-1] wist ik het zeker; dat is 'm! Natuurlijk; hij zit in een hoger segment, maar ja… keuzes, keuzes, keuzes
De collectie was al aardig uitgedund in de laatste weken en nadat ik de keuze had gemaakt voor de Aquis hebben ook m’n beide Steinharts (GMT Ocean 1 en Vintage GMT) en zelfs m’n Seiko Alpinist het veld moeten ruimen.
Al snel vond ik hier binnen het HF waar ik naar op zoek was; @Oris_owner bood zijn ORIS AQUIS RED LIMITED EDITION hier te koop aan en al snel konden we tot een deal komen. Waarvoor dank !!
Wat een verademing ! EN … een 100% klik. De grijze wijzerplaat met rode accenten toont zich super onder de zwarte bezel (ook met rode accenten), zonder sterk contrast en toch met een duidelijk verschil waardoor hij echt tot leven komt. En wat een solide gevoel; de kast, de stalen band, de sluiting; TOP ! En detail; deze Aquis heeft de kroon aan de linker zijde. ECHT een pluspunt voor mij.
Wat een prachtige klok. Had de Aquis nog niet in deze variant gezien. Die rode tinten maakt het specialer dan de ‘basic’ Aquis.
De manier waarop je praat over je nieuwe aanschaf is heerlijk om te lezen. Gefeliciteerd en geniet van deze beauty!
Kan zelf niet goed tegen een kroon op 3 vanwege drukplek op de rug van mijn hand vooral met fietsen. Draag dus bijna alleen mijn Squale 1521 die heeft een bijna verborgen kroon op 4 en zit heerlijk. Als ik voor zo’n mooie Oris zou gaan of een ander wat groot horloge zou ik zeker kijken voor een uitvoering met een kroon op links. Tudor heeft er ook een aantal. Andere merken zou ik niet zo snel weten. Bij een hoop duikers zie je het wel vaker zoals de SKX natuurlijk ook op 4uur