NA: Oris Big Crown Original Pointer Date

https://www.horlogeforum.nl/t/geruild-oris-big-crown-original-pointer-date-blauw/255597

Kort geleden een prettige ruil kunnen maken voor deze prachtige Oris. Was al een tijdje op zoek en deze kwam als geroepen. Nadat ik de Oris in ontvangst mocht nemen, was er een dingetje wat mij “stoorde” en dat was de bijgeleverde strap.
Eerst maar over de Oris. De Oris is mooi om te zien. Een beetje “vintage” maar niet te. Qua maat is 40mm voor mij prima. Het betrouwbare Oris 754, base SW 200-1 is in mijn ogen ook prima en loopt netjes. De blauwe dial is een lekkere afwisseling met al dat zwart in de kist. Kast is mooi afgewerkt en de datum aanduiding vindt ik bijzonder. Weer eens wat anders dan een datumvenster.

En nu de strap. De bijgeleverde strap vindt ik niet echt bijzonder voor zo’n mooi horloge. Heb wel gekeken naar staal, maar je raad het al, zoiets kost een vijfde van het horloge, zo’n kleine 200 euro.
Maar ik ben een beetje “strapgeil” :grimacing: en ik vindt dat een goede strap een horloge maakt. Dat wil niet zeggen dat het altijd zo is met mijn keuzes vwb straps.

Ik heb nu voor een Chevron strap van Crown & Buckle gekozen, mede omdat ik het concept van de strap mbt de lengte, goed doordacht vindt. Nooit meer een lap stof wat in de buckle gepropt moet worden. En ze zitten ook comfortable en dat is ook belangrijk.

Zo nu eerst maar wat pics.

Schermopname (17)

32 likes

is geen original (plexi)…

Mooi klok, ik heb hem al zo vaak bijna gekocht… eigenlijk zoek ik nog een oudje waarbij de 31 op de 12 uurs positie staat…

geniet er van!

1 like

Mooi hoor!

1 like

Die band staat erg mooi! Gefeliciteerd met je NA, dat je hem met veel plezier mag dragen! :+1:t2:

1 like

Mooie Oris! Die rode pointer heeft iets he :blush: geniet ervan!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Knippen en plakken van de oorspronkelijke advertentie :wink:

Blijft een prachtig tijdloos model, de Big Crown :heart:. Die band maakt het overigens helemaal af! :heart_eyes:

1 like

prachtig horloge,
houdt er zorg voor :+1:

1 like

Mooie Oris BC. :+1:
Geniet ervan!

1 like

Die band staat hem wondermooi.

1 like

:ok_hand:t4: Eén van de mooiste én leukste horloges, mede door de datumwijzer.
En het meest relaxte merk zonder kapsones :sunglasses:

1 like

Héél mooi

1 like

Prachtig, de OBCPD! De coin edge bezel, red-tipped datumwijzer, die “4” en natuurlijk de blauwgrijze plaat… Geniet ervan!

1 like

Zo mooi!!

1 like

Prachtige Oris! Gefeliciteerd met je NA :+1:

1 like

HEEL MOOI, zeker met die band………

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel draag plezier.

1 like