NA Oris big crown pointer date x cervo volante

Een hele tijd was het rustig op horloge gebied bij mij. Weinig tijd op HF, vooral bezig met het dagelijkse leven (gezin, werk en andere liefhebberijen). Mijn collectie was stabiel met een Oris aquis, Grand Seiko SBGF017, Junghans 1972 Chrono, Luch einzeiger en Casio Gshock Gw-m5610. Ik merkte dat ik dagelijks greep naar mijn Aquis en de andere horloges bleven liggen met uitzondering van de Gshock voor vakanties, klussen en dat soort werk.

En toen kwam dat, voor de meesten hier, bekende gevoel van onrust. Dus mijn HF account weer erns afgestoft, kijken naar horloges en vooral mijn eigen collectie uitdunnen. Binnen een paar dagen was alles de deur uit (HF en leden bedankt!) behalve de Aquis en Gshock.

Met een gevulde oorlogskas loeren op de volgende vangst. Ik was aanvankelijk op zoek naar iets sportiefs, op staal, 36-38mm, liefst een blauwe plaat. Al snel kwam Christopher Ward in beeld, bang for buck, en vanalles binnen (grote) delen van mijn wensenlijst. Als die nieuwe 36mm met een (donker) blauwe plaat was gekomen had ik meteen de trekker overgehaald. Maar die was er niet, de Sealander GMT was een mooi alternatief. Tja, dan toch misschien die GS SBGN005? Maarja die komt toch uit een andere prijsklaaae, ook gebruikt, en heeft geen microadjustment. Misschien toch een Tudor bb36? Of een Longines spirit in 37mm? Beiden gepast en beiden fantastische horloges. Maar het gevoel bekroop me dat het concurrenten voor de Aquis waren en niet complementair. De Aquis wilde ik niet verkopen, heerlijk horloge en gebruikt levert het ook niet genoeg op om mijn emotie opzij te zetten.

Dus verder zoeken naar iets anders en bij toeval kwam ik de Farer pointer date tegen. Niet helemaal mijn smaak maar het zaadje was geplant. Oris die hebben toch ook een pointer date, een hele mooie zelfs maar die 40mm is toch iets teveel voor mijn smalle polsen en gebrek aan grote bezel. Maarja, ondertussen waren er allerlei modellen bijgekomen en die Cervo volante’s grepen me direct. Dus snel gaan passen vanochtend, na eerder voor een gesloten deur te hebben gestaan op dinsdag. En zie hier mijn nieuwe aanwinst.

62 likes

Cliffhangert. En toen, en toen, en toen!?

1 like

Gefeliciteerd en bedankt voor de reeks foto’s!

1 like

Klein toetsenbord en dikker vingers😂

2 likes

Gefeliciteerd! Mooi horloge en toch echt een icoon van Oris.

Deze wijzerplaat is ook erg lekker.

Geniet ervan!

1 like

Proficiat, erg mooi horloge!
Fotootje naast de Aquis vinden we ook wel leuk.

1 like

Wauw. Goed overwogen keuze, eerst verkopen en dan weer gaan kijken. Begrijpelijk dat je bij Oris terechtkwam na het passen en kijken bij Tudor, Farer, CW en dergelijke. Je bent immers super content met de Aquis. Leuke keuze in een mooie kleur. Geniet ervan

1 like

Check! Prachtig zeg!

1 like

Stonden al klaar voor een het topic Show je collectie op een foto😉

8 likes

Heel mooi horloge echt prachtig die kleur.

1 like

Prachtig! Zelf ook nogsteeds blij met mijn pointer date:)

3 likes

Mooi

1 like

Heel mooi die Cervo Volante uitvoering, ik heb de BC ook in 40mm gehad en was net iets te groot door de lange lugs. Het is maar dat ik momenteel andere prioriteiten heb, anders zat ik al bij mijn AD. :shushing_face:

Veel draagplezier toegewenst met de NA. :+1:

1 like

ah ,goed besteed die poen. mooi mooi.

1 like

Mooi! Die pointer date is erg leuk. En jij gaat verstandig om met je collectie: eerst verkopen, dan pas kijken en passen, niet die ene kopen die lijkt op wat je al hebt en tijdenlang niet op het forum kijken, waardoor je niet in de verleiding komt.

1 like

Proficiat met deze fraaie pointer date cervo volante :ok_hand:Veel draagplezier :smiley:

1 like

Een prachtige Oris :+1:

1 like

Prachtige Oris. Heel veel plezier ermee!

1 like

Ja gefeliciteerd! Prachtig horloge welke nog steeds heel hoog op mijn lijstje staat. Veel draagplezier :grin:

1 like

Gefeliciteerd, mooi

1 like