NA: Oris Big Crown Pointer Date

Jullie weten hoe het gaat… niet de bedoeling dit jaar nog iets aan te schaffen… de vorige was de laatste…

(hele tijd stil)

…Maar toch, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Er komt een horloge voorbij waarvan je dacht dat die de komende jaren buiten bereik zou blijven… Afijn, ik hoef het verder niet uit te leggen. :wink:

Vanmorgen van @Johngo deze prachtige Oris gekocht.

De “oude” versie kende ik wel van iemand uit mijn omgeving, die met de bewerkte wijzerplaat en slechts 36mm, maar die was voor mij een maatje te klein qua pols en een maatje te groot qua portemonnee.

Ik ben een Tissot- en dresser mens. Maar deze dresser is toch van een ander kaliber (:grin:) dan de Tissots die ik heb. Echt waanzinnig mooi. En veel, heel veel mooier dan ik van de foto’s had kunnen denken. Strak, subtiel, classy, etc. In ieder geval, afhankelijk van de gelegenheid, mooi af te wisselen met de Tissot Heritage Visodate.

Ik zal jullie niet verder vermoeien. :slight_smile:

Hier wat plaatjes van zojuist:

16 likes

Sjiek hoor!

1 like

Poeh… krijg bijna spijt dat ik niet heb toegehapt haha! Veel plezier er mee!

1 like

Mooi hoor!

1 like

Ik begrijp helemaal dat je voor de bijl gaat voor deze sjiekeling.
Errug mooi.

1 like

Beauty! Gefeliciteerd :slight_smile:

1 like

'n Beauty van jewelste. Proficiat!

1 like

Hoe bevalt die pannenkoeken wijzerplaat eigenlijk?

Mooie klok en staat je goed! Fijne aanwist. Beetje jaloers zelfs ;-).

1 like

Ik moet even wennen aan de term pancake dial. Maar, even leermomentje voor mij, dat betekent toch gewoon dat 'ie een zekere gelaagdheid (maar weer geen 3D effect) heeft maar ook compleet is “uitgevuld” waarbij de uren wat meer naar binnen liggen? Dit in tegenstelling tot de guiloche/bewerkte wijzerplaten of gewoon compleet vlak waarbij de uren gewoon aan de buitenkant liggen?

In ieder geval hij is prachtig en hoewel op het eerste en snelle gezicht lijkt hij wat druk. Hij nodigt wel uit tot nog een keer (en daarna nog vaker :wink: )kijken voor de details.

Even van binnen naar buiten: datumrand ligt verhoogd ten opzichte van de minuten markerrand. de uren markerrand is weer wat verhoogd, maar net zo hoog als de datumrand, het middendeel ligt weer laag.

De sunburst is heel subtiel om-en-om per rand en middendeel zeg maar. :sweat:Ik zie het mezelf vertellen, maar je moet het zien. Nu heb ik niet zo heel veel ervaring met horloges in een hoger segment, maar genoeg naar horloges gekeken en op deze manier heb ik het nog niet gezien. 't is heel mooi. Had ik echt niet verwacht.

Eh… geeft dat antwoord op je vraag, Ide? :slight_smile:

1 like

Heb trouwens nog wel een T-Touch Expert over nu… want ja, het moet uit de lengte of uit de breedte komen hè :wink: hint, hint.

Mooi horloge en mooie foto’s.

1 like

Heel mooie klok. Had hem bijna zelf aangeschaft, maar koos uiteindelijk toch voor een duiker.

1 like

Mooie foto’s Jaco! Staat je goed :thumbsup:

1 like

Sjieke klok hoor.

1 like

Zelfs op de vroege ochtend al bekijks…


Loopt overigens voortreffelijk! +1sec sinds bijna 22 uur.

3 likes