NA Oris Big Crown Pro Pilot Worldtimer

Mijn nieuwe Oris BC PP Worldtimer.

Lots of firsts. Eerste NA post, eerste Oris en eerste pilot Watch.

Wat ben ik blij met deze horloge. Al jaren op het oog gehad en eindelijk een kunnen kopen.
Ik vind het mechaniek gewoon prachtig. Lijkt op een Skydweller light.

Stijl is ook erg apart. Kruising tussen een pilot watch en een dress watch. Zeker vanwege de sunburst dial en gepolijst kast.

Dial lijkt eerder naar bruin dan zilver te gaan.

Ik heb nu de standaard lederen band, maar ben zelf daar niet zo happy mee.

Denk aan een stalenband of anders originele croco band. Ik vraag mij af of de canvas band of een nato zou passen.

Suggesties zijn welkom.

29 likes

Nice! Een bandje à la van dittum? :point_down:

1 like

Yes.no brained met de zwarte dial. Alleen ik vraag mij af hoe het eruitziet met mijn versie?

Gefeliciteerd man! Groetjes van zijn broertje!

2 likes

Mooi horloge hoor! Goed bezig.

Bandje, alles kan. Dit horloge lust veel.
Je kan alles naar wens laten maken .
Originele gesp erop en je bent compleet.

Mooi stukje grijs canvas lijkt me geen straf.

Voorbeeld, custom made bandje.

Staal zou ook een winnaar zijn, wel prijzig.

1 like

Fraaie NA! Enjoy!

1 like

Gefeliciteerd! Leuk hoor, Oris altijd goed.

Draag 'm in goede gezondheid.

Nee, sorry. Hier is weinig dressy aan, met de erg chunky lume, de big eye tweede tijd, de turbine-gedraaide bezel, en de meer dan forse maat.

Maakt ook niet uit, het is gewoon een coole Flieger / traveller’s GMT.

Zou ik op dit horloge niet doen. Kalfsleer, NATO of staal zijn de mooie opties. Als je dan toch croco doet, pak dan in godesnaam mat en niet glanzend. :slight_smile: Want ja, geen dress horloge. :+1:

Oh jazeker wel. Sterker nog, in deze kleurstelling gaan er heel veel NATO’s of sailcloth banden bij passen.

Wat is de lugmaat?

1 like

22mm lugmaat.

Zou een niet originele Stalen band passen? Ik vraag me af of een uiteinde goed zal aansluiten bij de kast.

Ik had verwacht dat deze horloge populairder zou zijn. Maar jij bent de eerste die het ook real life hebt geocht. Welke banden heb je al mee gebruikt?

Heel mooi horloge, geniet ervan!

1 like

Eentje met straight end-links wel, zoals een mesh, bonklip of milanaise. Dan sluit er niks aan op de kast, uiteraard.

Maar goed, ik houd niet echt van staal, en ik vind het horloge ook niet echt geschikt voor een bonklipje of mesh. Als Oris hier een originele Oyster voor levert of zo, soit, maar pilot watches op staal slaan eigenlijk als een lul op een weduwnaar. Die dingen horen op leer of canvas gedragen te worden.

Stoer horloge! Veel plezier ermee!

Zelden dat dat goed past

Alleen nog matte croco op de foto.
In tegenstelling tot velen, lees ik hier, vind ik dat juist wel gaaf op zo’n instrumenteel horloge. Maar ik ben van plan om ook de canvas van Oris aan te schaffen, hou er wel van om het als set bij mekaar passend te hebben.

Thanks.
Oris levert een originele Oyster stalen band voor onder de 300€. Valt best mee.

Maar op jullie advies heb ik een fout gekochte NATO band er bij gehaald en resultaat mag er wezen zeg ik zelf. Kleuren sluiten goed aan op de kast en wijzerplaat.

2 likes