NA: Oris Big Crown ProPilot Day Date

Goede keuze. Mooie Oris!
Veel draagplezier toegewenst met je NA.

1 like

Proficiat met deze mooie Oris!

Oei oei, nu je aan Oris begonnen bent, kom je er niet meer vanaf!
Toffe ProPilot :+1:t3: :grin:

1 like

Gefeliciteerd met je NA, geniet er van

Van harte!
collega heeft de date variant op die groene nylon/canvas band. Zeer fraai ook. Die heeft de tip van de secondenwijzer rood. Is dat bij daydate niet?

geniet ervan!

1 like

Thanks

De day date en de date met zwarte (zonder sunburst) wijzerplaat hebben de tip van de secondewijzer rood.

Zag de Aquis inmiddels ook al een paar keer voorbij komen!

Nou, ruim een week het horloge in bezit en vandaag krijgt ie weer wat wrist time
 Vraag me wel iets af, dit horloge is “gloednieuw” gekocht, het stond al wel in de vitrine. Nou heb ik gemeten dat het horloge 18 seconden voor loopt na ±24 uur, is dit iets waar ik me zorgen om moet maken of niet?

Het is veel voor een Oris, maar in mijn ervaring lopen er nog wel wat te snel in het begin. Na inlopen kan hij nog wat vertragen. Dat deed mijn 65 indertijd toch na een paar maand, waardoor hij preciezer liep. Mijn Oris BCPD loopt nu +8s per dag ongeveer, om je een idee te geven :slight_smile:

Ik zou het even in de gaten houden, ze kunnen inderdaad iets strakker lopen. De mijne doet +6 sec per 24 uur. (Maar heeft er ook een paar weken over gedaan om dat te bereiken)
Het valt me wel op dat het niets uitmaakt of ik m draag of hoe ik m wegleg. (Kroon omhoog/omlaag etc). Het blijft 6 sec per 24 uur

Volgens de handleiding mag ie dat ook doen volgens mij, mijne loopt dus sneller als ik hem rechtop bewaar in de doos. Plat heb ik nog niet geprobeerd. Ga het even aan kijken en als het erger wordt dan zien we wel weer verder. Nu eerst maar even genieten van dat ding.

1 like

Groot gelijk. Desnoods kun je m over een tijdje laten afstellen.
(Controleer dan ook even de gangreserve. Heel sporadisch is deze bij oris onder de maat)

Super! Ik vind het een heel mooi horloge. De grote kroon en coin edged bezel geven het een stoere robuuste uitstraling en de wijzerplaat is super. Verder lekker rustig gehouden.

PS laat je niet te veel gek maken dat je eindstation een Omega, Rolex, Tudor of wat dan ook moet zijn. Koop gewoon lekker wat je mooi vind en makkelijk kunt betalen. Mocht je te zijner tijd echt iets tegenkomen dat je fantastisch vindt spaar dan en koop het lekker. Maar als je de rest van je leven dit mooie horloge wil dragen, just as well!!! (helaas spreek ik uit ervaring als iemand die ooit populariteit van een horloge en bijbehorende ‘status’ deed meewegen. GĂȘnant maar helaas waar)

1 like

Gangreserve ga ik ook eens proberen te meten! Volgens mij moet die 40 uur zijn

Bedankt! Zeker, een piloten watch die net ff wat anders is, dat is wat ik zo mooi vind aan dit horloge. Die coin edged bezel en de sunburst vind ik prachtig.

Dat doe ik zeker niet, ik heb een eigen mening en smaak. Er staan wel een aantal horloges op mijn verlanglijstje waaronder eentje van elk merk dat jij net noemt. Ze staan er alleen maar op omdat ik ze mooi vind, niet omdat iemand anders dat zegt.

Gave Oris! Veel (draag)plezier ervan! :smile: :+1:

1 like