NA: Oris Big Crown ProPilot Day Date

Nou daar is ie dan, mijn eerste NA. Met dank aan @Sand, waarom vertel ik zo.

Omdat het horloge virus sinds een paar maanden steeds meer begon te kriebelen ben ik er toch eens op uit gegaan om het een en ander te passen. Een Speedy of een BB past helaas nog niet binnen mijn budget, dus ben ik verder gaan kijken. Zo kwam ik een aantal keer Oris tegen, mijn oog viel direct op de ProPilot, met Day Date. Deze is net een slag groter dan de Date en met mijn 20cm polsen is geen enkel horloge echt te groot.

Uiteindelijk besloot ik om mijn aankoop uit te stellen omdat ik niet zeker wist wat ik wilde doen. Wachten tot ik de Speedy of BB kon kopen of een horloge aanschaffen (ruim) binnen het huidige budget.

Vorige week zondag zag ik de post van @Sand over juwelier de Jongh uit Tiel, op de foto stond de vitrine nog vol met Oris. Doordeweeks had ik geen tijd om te gaan, dus gisteren besloten om even te gaan kijken. Eenmaal aangekomen, zie ik dat er nog weinig Oris in de vitrine staat, maar er staat nog wel één ProPilot, Day Date met de grijze sunburst wijzerplaat en leren band…

Eenmaal binnen met het horloge om mijn pols kon ik het niet weerstaan om van de ProPilot mijn eerste mechanische horloge te maken.

Die Speedy en BB komen er nog wel, maar nu eerst de komende tijd met een glimlach naar deze Oris om mijn pols kijken.


Omdat we zo ver uit de buurt waren maar meteen door naar 's-Hertogenbosch om een hapje te eten.


Waarschijnlijk wil ik wel een andere band/sluiting


De sunburst vind ik prachtig

PS. Dit zijn mijn eerste foto’s van een horloge, ik zie hier veel mooiere foto’s voorbij komen, tips zijn welkom!

42 likes

Mooi hoor, veel plezier ermee l!!

Proficiat! Mooie aankoop

Gefeliciteerd, mooie aankoop, geniet er van!
Mvg. Bertjan

Mooie aanwinst van Ă©Ă©n van mijn favoriete merken :+1: die sunburst is inderdaad prachtig! Qua bandjes zal er veel passen, dus dat komt goed. Geniet ervan :slight_smile:

1 like

Inderdaad een prachtig horloge. De bezel geeft het net iets extra. Super :+1::ok_hand:

Erg mooi!
Geniet ervan.

Veel draagplezier!

Mijn beste,

Chapeau!!
Schitterende kleur van de wijzerplaat!!
Grandioos hoor!!
Ik wens je er derhalve een gelukkige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge! Bij jouw lijkt het een goed draagbaar formaat :stuck_out_tongue:.

Er zijn hier mensen die ook van fotografie houden en derhalve ook de foto’s schieten met een mooi toestel ipv een mobiele telefoon. Wat heel erg kan helpen is zorgen voor goed licht, met het licht meeschieten en reflecties proberen te vermijden. Zelf ben ik er ook niet goed in, maar succes :+1:t6:.

1 like

Heel erg gaaf !! Super mooie ORIS :heart_eyes:
Een Big Crown Pro Pilot staat ook nog op mijn lijstje

Veel draag plezier ! :ok_hand:t2:

PS: Mooie foto’s maken kan best met een mooie / goede telefoon. Alleen rekening houden, dat als je inzoomed je veel noise (lees wazig) krijgt :grin:. Verder is licht inderdaad het belangrijkst denk ik. Liefst niet dat gele licht. En het best is denk ik gewoon daglicht.

1 like

Mooi horloge van een sympathiek merk. Formaat staat je inderdaad goed.

Geweldig horloge! Proficiat, wat een mooie keuze

Gefeliciteerd met uw NA, mooie eerste mechanische horloge!

Een schoonheid! Gefeliciteerd…

Heel mooi horloge en ik ben blij dat het zijn vruchten heeft afgeworpen… geniet er van :ok_hand:t2:

1 like

Well done! Gefeliciteerd en bedankt voor het leuke verhaal erbij.

:ok_hand:t4:
En gelijk naar het Oris Only topic. Weer eentje erbij.

1 like

Bedankt voor jullie leuke en enthousiaste reacties allemaal!

Hier ook nog een lume shot, had helaas te weinig licht om hem echt goed op te laden maar wat is een blauwe lume toch prachtig :heart_eyes:

5 likes

Geweldig mooie Oris.
Dat je nog maar lang plezier mag hebben van deze aanwinst.