NA: Oris Chronoris Date

Aangezien dit de eerste Oris Chronoris Date is van het forum, althans bij mij bekend, leek het mij leuk om eens een topic aan te maken.
Zoals een enkeling wellicht weet is dit mijn vierde (:hushed:) Chronoris. Maar allemaal verschillend. Slechts een heb ik geflipperd, de originele uit de 70s. Ik ben een notoire flipperaar, dat is bekend. Maar deze wilde ik eigenlijk niet kwijt. Toch heb ik hem verkocht aangezien hij na een servicebeurt zonder ziel terugkeerde. Dit is nog steeds pijnlijk.

De andere twee gaan weg zodra mijn zoontjes 18 worden. Ik heb de weeën van mijn vrouw en de borstvoeding van de beide heren getimed met de chronografen van de horloges. Dus ze hebben echt een horloge met een verhaal. Plaatje:

Ik nam mij voor een extra Chronoris voor mijzelf te kopen als Oris er nog een uit zou brengen. Zodoende! Echter was het nog niet zo makkelijk om er een te bemachtigen. Mijn huisjuwelier, Ace en Spyer, kreeg er enkel een als zij er zelf om vroegen. Vandaag kwam hij binnen.
De bekende dozen,

En het horloge zelf

Eerste indruk is zeer positief! Het is 39mm, een prima maat voor mij. Lekker plat en licht en toch ook niet té licht. De kronen laten zich goed bedienen. De bovenste is voor de tijd en eventueel opwinden. Dit is geen schroefkroon, hoewel het tot 100m waterdicht is. Voor snorkelen dus prima en dieper ga ik toch nooit.
De onderste kroon is wel geschroefd en bedient de binnenring. Het draaien is heerlijk! 120 scherpe klikjes, echt een genot tijdens een vergadering :joy:.

De lume is ook erg fijn blauw.

En een wrist shot

Tot slot nog een treffende introductietekst uit het Oris boekje. Klikken denk ik maar om het te lezen.

Het onddrscheidt zich daadwerkelijk van de massa en ik ben er heel blij mee!

33 likes

Erg mooi, zit ook te wachten wanneer hij bij van Baal er is…heb je hem niet op staal ?

1 like

Prachtig horloge uit een uitstekende stal en bijzondere lijn binnen die stal.
“Iconisch” is eigenlijk op z’n plaats.

Heul veul plezier ervan.
.
.
Elf.

1 like

Schitterende combo! Leuk verhaal erbij ook :slight_smile: . Als verkoopargument twijfel ik aan het timen van de weeen van je vrouw :frowning: . Dat maakt je klokjes meer sentimenteel-medische instrumenten ipv gewone gave wannahaves… Verkoop is gelukkig pas over jaaaaaaren aan de orde. Prachtige dingen trouwens, zeer begerenswaardig!

Cheers,
:sunglasses:
Otto

1 like

Gaaf ding man! Proficiat!

1 like

oei, die met groen en zwarte wijzerplaat vind ik wel ongelooflijk mooi en spannend… nog nooit gezien, wow !!

1 like

Heel mooi om deze hier voorbij te mogen zien komen Robin… Ze zijn inderdaad nog erg schaars deze nieuwe Chronoris, wat ik op zich erg vreemd vind omdat dit een mooi draagbaar model is. Wel leuk van de andere kant, zie je m ook niet te vaak voorbij komen hier😉
Leuk om het verhaal erachter te lezen ook…
Geniet van deze na…
Ik hoop dan ook met regelmaat plaatjes van deze beauty voorbij te mogen zien komen😉

1 like

Top Robin!. Heel gaaf.

1 like

Verkoop gaat dus niet gebeuren😀.

1 like

Dat is de Limited Edition!

Mijn beste,

Chapeau!!
Wat een aparte Oris!!
Heeft een zéér hoog ‘aanstekelijk’ gehalte!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Het horloge is heel aantrekkelijk, maar deze band vind ik absoluut geen succes. Met een andere band een dikke hit!

1 like

Heel erg mooi:+1:

1 like

Genoeg OEM mogelijkheden. Komt nog wel.
Ik vond de stalen band waar @Number4 het over had ook erg mooi. Maar leer vind ik heel tof en zit ook lekker.

1 like

Super, geniet van je Chronoris!

1 like

Eeeeehhhh, ik durf het bijna niet te zeggen (schrijven) maar ik vind de andere twee mooier (dat mag toch ook gezegd worden?).

Neemt niet weg dat deze er een mooi trio van maakt en de ChronOris serie complementeert.

Gefeliciteerd ermee en veel draagplezier!

Grt. Marco

1 like

Mooie aanwinst en sowieso leuke collectie met nog leuker verhaal. Die jongens krijgen een waardevol cadeau!

1 like

Ik vind de andere twee ook leuker hoor😉.

2 likes

Mooie aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

1 like

Gaaf Robin! En tijdens een meeting gewoon opletten, niet met je horloge spelen :wink:

1 like