Ok, daar is ie dan, vanmiddag op de deurmat. Hij is inderdaad stukkie kleiner (37mm) dan mijn andere klokjes, maar vind hem wel tof. Vooral functioneel ook. Zaterdag gaat ie een weekje mee na de VS, en dan mag ie zijn ‘worldtimer’ dingetje laten zien.
Heb al een donkerblauwe racer besteld maar die komt te laat. Dan komt een nieuwe foto.
Hier alvast een voorproefje, ook van de 37mm op de pols
nee, niet nieuw. Ik denk een jaar of 15…. nog van VOOR de tijd van de rode rotors. Maar ze maken hem nog steeds, maar dan groter (42mm) in de Artelier serie (en dan ook heel STUK duurder), maar wel nog steeds zelfde uurwerk: caliber 690.
Deze komt van Ebay, en ze staan ook soms op Chrono24. Maar mij viel op dat er nog een serie bestaat met hele lelijke cijfers.
Ik vind hem erg druk, en jammer van die + en - bij de pushers. Is dat om de 2e tijd te verzetten?
Door die 2e tijd subdial, lijkt het net of de as van je grote tijd uit het midden staat. Dat is natuurlijk optisch bedrog.
Wel een heel bijznder horloge, die zie je niet vaak.
Ik kom voor mijn werk ook nog wel eens in andere tijdzones en ik had altijd al het idee dat een echt dual-time horloge veel beter werkt dan een GMT klok die op een 24 uur schaal werkt. Deze plaatjes bevestigen dat voor mij. Echt een leuk horloge, dank je wel voor het delen.
Dat drukke valt reuze mee. Ik heb normaal chronografen, dus ben er misschien ook aan gewend. Er zijn ook versies waar die + en - wel de pushes hebben maar een onopvallende + en -. Ik vond juist deze blauwe plaat met de rode accenten (+ en - en secondewijzer) juist erg cool.
Daarnaast is ie gewoon functioneel voor mij. Ik heb een GMT met een tweede dial, en een GMT met een tweede urenwijzer. Dat vind ik achteraf toch niet echt lekker makkelijk. Daarnaast werken bij deze klok die twee pushers inderdaad om de grote urenwijzer voor en achteruit te zetten. En datum gaat mee (voor en achteruit). De kleine klok bij de 3 blijft de thuistijd vasthouden, met witte en zwarte dag en nacht indicatie.
Zoals gezegd, volgende week een weekje ‘live’, maar functioneel een super dual-timezone klok.
werkt echt geniaal. Niks meer draaien aan de ‘grote’ wijzers, en dan nog een keer de GMT wijzer corrigeren naar je thuis tijd. Thuis tijd blijf je vanaf - loopt altijd goed. En als je uit het vliegtuig stapt enkele keren + of - indrukken en klaar! En bij retour naar huis de andere kant op. Gewoon geniaal!!
en die twee volledige dials lezen echt heel makkelijk af. Beter dan derde wijzer of aparte urenschijf.
EINDELIJK mijn passende nieuwe bandje. Pas nummer 3 was lang genoeg, nummer 1 & 2 vonden hun weg naar HF collega’s
Vanwege de 2 kleuren blauwe wijzerplaat wilde ik iets met blauw. 2 blauwe rally straps doorverkocht, nu een zwarte met blauw stiksel en blauwe voering (onderkant en binnenkant gaten). Ik vind hem wel tof