NA: Oris Depth Gauge

Na weer wat heen en weer contact met @HeinW zijn we beiden wederom tot een leuke deal gekomen.
Altijd al een liefde voor de Oris Depht Gauge gehad en dit was het moment.
Nu lekker genieten van het horloge :+1::+1:

Voor diegene die niet weet welk model het is:
20201019_151609

35 likes

Jaja dat is genieten de komende tijd. Jammer dat de zomer net over is dan komt deze echt tot zijn recht in de volle zon.

2 likes

Heel mooi :+1::+1:

1 like

Stoer ding :sunglasses:

En het klopt dat het horloge “ water dan wel druk “ tot zich neemt via het gaatje in het saffier op 12 uur toch… En dan kan hij de diepte aangeven tot op 100m? Of zit daar nog een vermenigvuldiging achter of zo?

1 like

Klopt helemaal!

1 like

Ja dat is een goede ben ik nog niet uit, maar dieper dan 100 meter ga ik toch niet :wink:.

1 like

Supercool tof horloge!
Ik zou willen dat ik de pols had hiervoor.

1 like

Ik heb ook een vrij smalle polsen, ondanks de 46mm draagt hij heel comfortabel.

1 like

Ja klopt.
Eigenlijk wil ik deze, maar die is nog groter…

3 likes

Jaaahaa deze is cool, wel een serieuze maat!

1 like

Een topper :grin:

1 like

Prachtig!

1 like

Heel mooi :ok_hand:t2:

1 like

Ik zag deze toevallig in een review op Youtube voorbijkomen als recommended video… toch maar even aangeklikt omdat ik wel benieuwd was.

Tof horloge, veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi horloge !
Van die diepte meter wist ik niet leuk.
Weer wat geleed op HF.

2 likes

Mooi hoor, gefeliciteerd.

1 like

Supertof!!! Veel draagplezier!

(Wel even uitkijken voor klein vuil wat in de tube terecht kan komen…)

Heel cool!! Hier een trotse bezitter van de zwarte variant. Het principe werkt via Boyle’s natuurkundige wet. Door druk wordt de licht die in het uitgefreesde kanaal samengeperst en daardoor loopt water het kanaal in. Die druk kan geschaald worden; hoe dieper je gaat, hoe verder de lucht wordt samengeperst en hoe verder het water het kanaal in loopt. Het is nog verdraaid precies ook, want het is een altijd constante verhouding tussen atmosferische druk en compressie. Hoop dat ik het zo beetje helder uitleg, ben geen natuurkundige :joy:

1 like