Sinds afgelopen jaar eindelijk wat meer tijd kunnen steken in deze prachtige hobby. Het virus sloeg toe en geen vaccin dat helpt Begin februari lid geworden van HF en wat je dan allemaal voorbij ziet komen! Snel veel te veel gekocht en hoewel ik ze allemaal mooi vond moest de collectie wat meer in balans komen. Buiten 2 horloges welke een emotionele betekenis hebben heb ik alles nog eens bekeken en van de 16 horloges die ik nu heb moesten er minimaal 6 weg.
Als ik kijk naar mijn totale collectie dan vertegenwoordigd deze toch wel een behoorlijke waarde. Waarom niet wat meer opruimen en aan de slag met de horloges welke ik echt graag wilde hebben……Het dromen begon vorm te krijgen! Ik heb een lijstje gemaakt en 1 van de horloges waar ik al langer naar keek wat de Oris Sixty Five.
Zoals bij wel meer HFers wilde ik een horloge uit mijn geboortejaar, 1965 dus. Dat viel nog niet mee totdat ik een Bulova Accutron kon kopen. Juiste jaar prachtige staat en zeer innovatief voor de mid-sixties. Uiteindelijk via Chrono24 uit Polen laten komen en het viel toch een beetje tegen… Het horloge was mooi (maar niet zo goed als ik dacht) maar wel erg klein. Daarnaast liep hij niet mooi op tijd. Dus na een volledige revisie bij Gerrit van Accutron.nl door kunnen verkopen aan een echte liefhebber!
Opnieuw op zoek dus. Waar ik al snel naar keek was niet langer een echte vintage maar een hommage of remake van een 1965 model. Twee horloges trokken mijn aandacht;
Oris Divers Sixty-Five
Seiko Prospex Diver MAS62 Hommage SBDC053 (Japan)
Zoals uit de foto blijkt heb ik de laatste snel kunnen kopen. Meer dan EUR 600,- verschil deed de weegschaal doorslaan voor de Seiko. Fantastische specs, afwerking, roots. Alles klopte helemaal!
Behalve de klik dan… Ik vind het nog steeds een mooi horloge om te zien en toch draag ik hem amper. Hij staat ondertussen op MP dus. De bedoeling was om deze eerst te verkopen om wat funding vrij te maken totdat ik afgelopen week langs de Oris dealer liep en een aantal in de etalage zag staan waaronder deze Momotaro Edition. Mooi uitgelicht en wat een beauty!
Tja en dan loop je naar binnen en ben je eigenlijk al verkocht. Mooie maat. Ben niet zo van het brons maar in deze combi precies goed. En ja ook de band! Niet iedereen vind hem mooi maar hoort er natuurlijk wel echt bij. Van alle 65’s is dit voor mij wel de mooiste! Hoewel die met de koperbruine wijzerplaat….
Nee dit is hem hoor. De eerste van mijn wishlist die ook werkelijkheid wordt. Ik werd bij de AD wel enorm afgeleid door een Captain Cook in het groen, Golden Horse en ook de Legend Diver zou wel in mijn box passen!
Maar goed eerstt het unboxen dan maar!
Door wat toevalligheden had ik nog 2 NA’s vandaag maar daarover later meer!
Groeten Robert