Een week of 6 geleden heb ik een topic geplaatst over Vintage of Nieuw horloge omdat ik een gouden 10-tje dat ik ooit van mijn oma had gekregen verkocht had om een passender aandenken te kopen. Ik wilde toen eigenlijk een Oris Artix Date.
Paar weken geleden via veiling een Alpina Alpiner gekocht. Vond het op internet een schitterend horloge. Wezen passen bij de Bijenkorf en was echt mijn ding. Nadat het binnen was paar keer 's avonds omgedaan maar toch niet echt een klik. Op MP gezet maar alleen maar onzin biedingen of niet echt geĆÆnteresseerden. Toch maar weer van MP gehaald en gedacht ik hou m toch. Mijn zoons waren er iig wel weg van maar vond t een beetje duur kado.
Vorige week zag ik op MP opeens een Oris Artix Pointer Moon Date, wat een schitterende klok zeg. Was er helemaal weg van maar met 1150 euro bijna t dubbele van wat ik te besteden had, als ik mijn Alpina zou kunnen verkopen.
Afgelopen maandag vroegen mijn collegaās hoe t met mijn horloge āziekteā was. Ik heb ze het verhaal verteld en de Oris laten zien, was ie ineens 999,- euro. Nog steeds buiten mijn bereik en die Alpina stond nog niet te koop. Als ik thuis ben plaats ik die gelijk op HF dacht ik. Op de terugweg in de trein begint mijn telefoon te piepen, een berichtje. āHeb je die Alpina nog? Dan kom ik vanavond even langs als dat goed isā.
Prima!!!
Bij thuiskomt wordt er bijna direct aangebeld en binnen 5 minuten was de Alpina verkocht voor bijna de prijs die ik in gedachten had. Kijk ik 's avonds naar die Oris, nogmaals flink gezakt, direct gereserveerd en vandaag opgehaald!
Wat een schitterend ding om mijn pols zeg. Nu nog ff uitzoeken hoe ik de maan-instelling goed krijg.
Na dit verhaal natuurlijk ook de fotoās.
Eerst de Alpina, dan de nieuwe Oris en dan samen met de Oris die ik al had
15 likes
Wat leuk voor je! Een blij man⦠Proficiat!
Mijn beste,
Goed hoor!!
Dit geeft de horloge-economie weer een fikse gangreserve.
En natuurlijk voor om jou pols een prachtige Oris!!
Geniet ervan!!
Orologio Signaturis Temporis.
1 like
Mooi verhaal en dito horloge!
Goede keus!
Dank je wel! Zo blijft de politiek ook tevreden he! We blijven de economie steunen en op gang houden.
1 like
Goed gedaan! Veel draagplezier!
Leuke set! Gefeliciteerd. Die Alpina zag er overigens ook goed uitā¦
Die Alpina zag er fantastisch uit, maar kreeg er geen klik mee
Mooie klok, geniet ervan!
Mooi hoor, veel draagplezier toegewenst met je nieuwe Oris
Een prachtige klok, al mag de chrono er ook zijn!