NA: Oris ProPilot

Al enige tijd ben ik op zoek naar een mooi horloge, als herinnering aan mijn vorig jaar overleden vader. Het is best een zoektocht geweest. Hoewel nog nooit omgehad, ben ik via HF al lang gecharmeerd van Oris. Ik vind veel horloges uit hun collectie erg mooi, subtiel, automaat, vintage invloeden. Kortom, geeft een fijn gevoel. Daarnaast wilde ik geen duiker of dresser en liefst cijfers op de wijzerplaat.

Was nog niet zo ver dat ik hét horloge had gevonden toen ik afgelopen zaterdag even in het centrum van Den Haag was en plotseling voor de etalage stond van van Willigen. Een of andere duistere horlogekracht had me blijkbaar daarheen gedirigeerd :). In die etalage meerdere Orissen en ook andere merken, allemaal nog steeds met 20% korting. Oké, f… it, ik ga gewoon naar binnen!

Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan en voor ik het wist zat ik aan een tafel in de verbouwde winkel en lag er een verzameling Orissen en een Longines op een tableau voor me.

Allereerst de Oris Pointer Date. Een horloge wat ik regelmatig hier voorbij zie komen en ik op de foto’s altijd zeer mooi vind. Mooie kast, mooie wijzerplaat. Tot die op de pols zat…ik was eigenlijk erg verbaasd maar het deed me niet zoveel. Nog steeds erg mooi maar te klassiek en te druk voor mij. Heb er verschillende geprobeerd; met lichtblauwe wijzerplaat en een nieuwe versie met volledig bronzen kast en bronzen wijzerplaat met een speciale coating. Erg bijzonder, maar ook deze kwam niet tot leven. Ik vond het serieus jammer.

Er lag ook nog een Longines Master Collection maar deze vond ik te klassiek.

Daarna de “kleine” ProPilot geprobeerd. De meesten van jullie kennen het gevoel wel als je een horloge voor het eerst past, en je het gevoel krijgt dat alles klopt. Nou, dat was het met de ProPilot. Wat een mooi horloge, wat een rust, hoe mooi die iets opgelegde cijfers, de lange wijzers. Op foto’s loopt het horloge het risico bijna saai over te komen, maar om de pols leeft het horloge enorm. Ik was eigenlijk al verkocht, maar voor de vorm (en ik was er nou eenmaal toch), een paar andere horloges gepast.

De grote ProPilot Squadron special Edition, voelde te groot voor mij.

Een Sixty-Five met bronzen bezel en gedeeltelijk bronzen band, zeer bijzonder maar ook deze haalde het niet bij de ProPilot.

Een andere Pointer Date met zeer mooie diepblauwe wijzerplaat kon het ook niet worden.

Als alternatief voor het Oris geweld lag er een nieuwe versie van de Longines Hydroconquest. Op het tableau deed het horloge me niets, maar eenmaal op de pols voelde ik toch wel weer dat speciale gevoel; wow, wat een mooi horloge, wat een verrassing. Besloten dat ik toch niet voor een duiker ga maar misschien later :). In het echt trouwens mooier dan op de foto.

Het werd dus de ProPilot, op staal. Ze hadden ook nog de versie op olijfkleurige nylonband met metalen clasp. Deze wordt nog besteld zodat ik kan afwisselen.

Lang verhaal dus mijn complimenten als je het uitgelezen hebt! Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst!

73 likes

Wat mij betreft een beste keus! Mooi als herinnering, priceless. Van harte ermee en veel draagplezier … :ok_hand:

1 like

Wat een mooie herinnering aan jouw vader! Draag deze mooie Oris met trots!

1 like

Congratz.
Ik zou dezelfde keuze gemaakt hebben denk ik.
De pointer date is altijd leuk om te zien mijn niet op mijn pols :stuck_out_tongue:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

:point_up_2:dit.

2 likes

Mijn beste,

Een markant horloge met een memorabel eerbetoon aan je vader!!
Dit horloge siert je,
letterlijk en figuurlijk!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi horloge man! Prima keuze. Veel plezier ermee! :star_struck:

1 like

Gefeliciteerd !
Perfecte keus !
:grin:

Mooi hè ! :smiley: Ik was er al gek van, nog voor ik hem op de pols had.
Ik vind het contrast van de wijzers op de wijzerplaat ook zo mooi. Hij is zo dan ook nog in het donker goed afleesbaar.
Ik draag hem ontzettend veel.

Die wil ik er ook nog bij hebben. Normaal wil ik echt alles op staal, maar bij de PP vind ik zo’n nylonband echt prachtig :heart_eyes:

Groeten van z’n grotere broer !:blush:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe, mooi verhaal, veel draagplezier

1 like

Ja die nylon band is echt mooi en met de nieuwe versie nog mooier. De oude is dun aan het eind en wordt omgevouwen in de sluiting als een soort nato. De nieuwe is veel dikker en sluit mooier aan!

1 like

Mooi gebaar, mooi horloge. Geniet ervan!

1 like

Goede keuze!
Heel veel plezier met dit aandenken.

1 like

Schitterende Oris, gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Heel erg mooi, wigh!

1 like

Heel erg mooi, geniet er van!

Ik ben ook op zoek naar mooie Oris ProPilot Date.
Ga maar eens een Zoeker op het Forum plaatsen.

1 like

Er staan twee PP day-dates op marktplaats.
Kan me voorstellen dat je de date versie zoekt vanwege het formaat. Maar mocht de day-date een optie zijn, even daar kijken misschien!

Dankjewel voor de tip!

Ik had hem al gezien, maar helaas te
groot voor mijn pols.

1 like

Wat een mooie herinnering en leuk dat je ons door het hele pas-proces hebt meegenomen!

Ik ben zelf heel blij met m’n Big-Crown, maar de ProPilot moet ik ook zeker een keer proberen!

Van harte en heel veel gezond draagplezier!

1 like

Dank je! Zie nu dat het alweer een jaar geleden is. Nog steeds erg blij en geen seconde spijt van gehad. Draag ‘m vandaag ook!

1 like