NA: Oris Sixty-Five "Deauville"

Het is allemaal begonnen met mijn werk. Ik was nog nooit in Frankrijk geweest. Tot ik opeens met de eenheid naar de legerplaats “La Courtine” werd getrapt om te oefenen. Erg mooi gebied, de Fransen hadden lekker eten en daar voor het eerst een ontzettende kater gekregen van het regimentsdrankje Calvados.
In 2014 ging ik met het 17 Pantserinfanteriebataljon, en de overgebleven veteranen van de prinses-Irenebrigade naar Normandië voor de Internationale herdenkingen in het kader van 100 years D-Day. Daar heb ik enige tijd vertoefd in Caen, Bayeux, Arromanche, Cabourg en Deauville. Dat stukje van Normandië, de lokale mensen en specifiek het stukje onlosmakelijke geschiedenis van mijn eenheid zal ik nooit meer vergeten.

De Calvados die toen werd geschonken, de verhalen die uiteindelijk naar boven kwamen en de dankbaarheid van een generatie die aan het uitsterven is hebben een diepe indruk op mij gemaakt. En nu to the point!

Er stond een tijdje terug een Deauville op het forum. Ik herkende de naam. Is Oris Frans dan? Oh, het blauwe op de plaat heet Deauville…

En ergens lijkt het wel op de kleur die het water daar heeft. In dat water, heb ik ook traditiegetrouw het “Invasiekoord” gedoopt, zoals de mannen van het 17e in 1944 op “Gold beach” deden. U snapt het wel, ik moest die Deauville hebben.
Los van dat hele “persoonlijke heritage gewauwel” hierboven is het gewoon een ontzettend gave zomerse klatser, en ik was op zoek naar iets met blauw erin. Een en een is twee:

Ik vind hem leuker dan de zwarte sixty-five, bandenswaptechnisch wel wat lastiger maar voldoende toffe alternatieven te vinden. Ik ben er content mee :thumbsup: .

60 likes

Goed verhaal en supergaaf horloge.
Geniet er van.

1 like

La Courtine en Rijk de Gooyer:

4 likes

Mijn beste,

Een helder verhaal, schitterende foto’s en een magnifiek horloge!!
Wat wil een mens nog meer??
Er lekker van genieten dus!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Heel leuk en fris horloge. Ook mooi op de tropic van watchgecko.
Van harte!

1 like

Mooi verhaal bij dit horloge👍

1 like

Leuk dat je er zelf een extra betekenis aan kan geven! Nu genieten maar van dat bolle saffier! Top ding :smiley:

1 like

Mooi horloge en het bijbehorende verhaal maakt hem voor jou iig speciaal. Die gaat voorlopig nergens heen volgens mij.:thumbsup:

1 like

Dank voor de reacties! Ik ben tegenwoordig heel voorzichtig met zeggen dat iets blijft :smile:

3 likes

Wat een indringend verhaal! En dat horloge mag er ook al zijn! Hartelijk dank.

1 like

Heel gaaf! Staat momenteel bovenaan mijn verlanglijstje. Maar dan wel op staal en/of tropic rubber.

1 like

Kloeke klok en mooie foto’s, congrats!

1 like

Supermooie uitvoering is dit! Ondergewaardeerd vind ik.

1 like

Mooi verhaal, leuke klok, top! :+1:

1 like

Heb hem ook gehad. Erg leuk ding! Gefeliciteerd.

Wat ook kan is bruin suède met wit stiksel.

1 like

Dit is je ex @RobinH :joy:

3 likes

Wat ook kan is dat je een keer stopt met al die rode ballonnen in me huis te verstoppen elke keer…

1 like

Ik zeg top verhaal + top horloge.
Combi met de banden is ook goed. Geniet ervan!
Gr.Wander

1 like

Als bij zo’n verhaal een horloge komt kijken dan moet ie wel mooi zijn.Van harte met dit mooi exemplaar.

1 like

Echt een gaaf horloge en bedankt voor het leuke verhaal👍

1 like