NA: Oris Sixty Five

@Zjuuls heeft me overtuigd (in het ORIS only topic) om de Sixty Five eens te gaan bekijken en… het is gebeurd! Ik heb hem op staal gekocht, is eens iets anders dan de Nato’s op mijn SKX007 of het leer op mn Hamilton.

Eerste indruk? Heel comfortabel en licht! De wijzerplaat samen met het gebolde saffierkristal is echt een eye-catcher, een genot om naar te kijken. Goeie feedback van de kroon, de bezel klikt duidelijk en vlot. De armband ademt kwaliteit uit als ik het vergelijk met mijn oude Swatch :stuck_out_tongue:

Minpuntje in kwaliteit? Toch wel, er zit een lichte speling op de bezel, deels doordat hij zo vlot draait en doordat hij slechts 60 kliks heeft. De beweging tussen de huidige stand en de volgende, geeft het een “goedkoper” gevoel dan bijvoorbeeld de stugge 120-klik bezel van mijn SKX. Aan de andere kant draait hij zo wel een stuk eleganter, dus het hangt ervan af hoe je bekijkt. Mij stoort het in ieder geval niet, ben er zeer tevreden mee!

Genoeg tekst, plaatjes:

23 likes

Toen die pas uit kwam vond ik het eigenlijk niet veel. Maar naarmate de tijd vind ik 'm steeds gaver worden :ok_hand: Het is dat ik de doekoes niet heb anders had ik die blauwe in het verkoopgedeelte gekocht

2 likes

Oei, ik vond hem al mooi, toch van teruggekomen, maar zo op staal… Mooi hoor! Veel plezier ervan.

1 like

Prachtig! Het blijft een bijzondere verschijning deze Oris.

Van harte met je NA :thumbsup:

1 like

Mooi. Is het de 40 of de 42 mm versie?

40mm, hij toont groter op staal dan op de rubberen band. Mn kleine polsen doen er ook geen goed aan :wink:

Mooi ding! Gefeliciteerd! Hoe ‘klein’ zijn je polsen eigenlijk? Vind hem ook prachtig maar denk dat mijn 16,5cm pols een beetje aan de krappe kant is.

Fraai, veel plezier er mee. Moet inderdaad stellen dat het op staal een ‘volwassener’ horloge wordt, krijgt meer ‘smoel’ (imho).

Is prima te doen, ik heb ook zo’n pols
Wel een platte, dat dan wel :grin:

haha tof, ik heb ook een redelijk platte pols, ga hem toch maar een keertje passen dan! Thnx

Bedankt voor de reacties! Ik vond hem ook net wat meer hebben met die geborstelde band.

Mijn pols is een goeie 17cm btw. Lug to lug afstand is 48mm van deze Oris, voor mij toch wel het maximum. Dus volgens mij zeker te doen @lexvandoef!

1 like

Hij is prachtig
En op staal meteen een heel ander gezicht dan op rubber/nato/ canvas / andere nato / andere rubber / tweedelige nato zoals ik m draag.
Ik had er graag doorboorde lugs bij, dat snap je.
1 minpuntje: ik vind de rand van de kroon een beetje scherp aanvoelen
Die bezel draait bij mij overigens stroef, zeker niet te licht

Dank! De kroon vind ik wel meevallen. Zal een kwestie van perceptie zijn zeker, net zoals de bezel? Ofwel het ene horloge bij het andere, maar dat zou dan veel zeggen over de QC van Oris :smirk:
Of ik de doorboorde lugs ga missen, dat zal de tijd uitwijzen…

1 like

Ha @illewoare, gefeliciteerd met je aanschaf! Heel gevaarlijk natuurlijk om hem te gaan ‘bekijken’, want zodra je deze om je pols legt, ga je voor de bijl :smile: Leuk dat ik je een klein zetje heb kunnen geven.

Op staal is hij inderdaad óók bijzonder fraai, met name ook door de plaatjes waarmee de schakels aan de zijdes zijn afgewerkt. Heel mooi en subtiel. Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd ermee.

Een erg prettig horloge. Prima afleesbaar en met een echt vintage/retro gevoel

Veel plezier ervan toegewenst.

De mijne “zegt hoi”

Proost.
Elf.

2 likes

Mooie aanwinst! Heel veel plezier er mee en van.

Groeten
Rutger

@watchup: Mooie shot!

Leuk al die gelijkgestemde zielen hier, bedankt voor de felicitaties en de complimenten :slight_smile: Tzijn inderdaad de details die m af maken, zoals de matte band en het bolle saffier.

www?

Mika

Zeer mooi horloge, maar ik ben bevooroordeeld omdat ik er zelf ook een heb.
Maar heeft de bezem bij de jouwe maar 60 kliks? Bij mij 120.

Nog eens gecontroleerd en het zijn inderdaad 120 kliks… had het verkeerd op doordat het echt een ander gevoel geeft dan mijn skx, daar voelen ze kleiner. Bedankt voor de correctie!

edit: ik ging dit aanpassen in mijn eerste bericht, maar dit kan blijkbaar niet…